نشریه حقیقت

جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی جنوب شرق استان تهران

نشریه حقیقت

جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی جنوب شرق استان تهران

·  گام دوم:

 

4. عدالت و مبارزه با فساد

توصیه های هفتگانه امام خامنه ای به جوانان، برای ساختن ایران بزرگ اسلامی:

برای اجرای عدالت و مبارزه با فساد،

«چشم امید» به جوان مؤمن انقلابی است

 

·  «عدالت و مبارزه با فساد،‌لازم و ملزوم یکدیگرند... وسوسه‌ی مال و مقام و ریاست، حتّی در عَلَوی‌ترین حکومت تاریخ یعنی حکومت خود حضرت امیر‌‌المؤمنین (علیه‌السلام) کسانی را لغزاند، پس خطر بُروز این تهدید در جمهوری اسلامی هم که روزی مدیران و مسئولانش مسابقه‌ی زهد انقلابی و ساده‌زیستی می دادند، هرگز بعید نبوده و نیست؛ و این ایجاب می کند که دستگاهی کارآمد با نگاهی تیزبین و رفتاری قاطع در قوای سه‌گانه حضور دائم داشته باشد و به‌معنای واقعی با فساد مبارزه کند، بویژه در درون دستگاه‌های حکومتی.

·  نسبت فساد در میان کارگزاران جمهوری اسلامی در مقایسه با بسیاری از حکومت‌ها بسی کمتر است، ولی حتّی آنچه هست، غیرقابل قبول است.

·  آنچه تاکنون شده با آنچه باید می شده و بشود، دارای فاصله‌‌ای ژرف است... دل های مسئولان به طور دائم باید برای رفع محرومیّت ها بتپد.

·  در جمهوری اسلامی، کسب ثروت، نه تنها جُرم نیست که مورد تشویق نیز هست، امّا تبعیض در توزیع منابع عمومی و ویژه‌خواری و مدارا با فریبگران اقتصادی، به شدّت ممنوع است. غفلت از قشرهای نیازمند حمایت، به‌هیچ‌رو مورد قبول نیست.

·  این سخنان در قالب سیاست ها و قوانین، بارها تکرار شده است، ولی برای اجرای شایسته‌ی آن، چشم امید به شما جوان ها است؛ و اگر زمام اداره‌ی بخش های گوناگون کشور به جوانان مؤمن و انقلابی و دانا و کاردان -که بحمدا... کم نیستند- سپرده شود، این امید برآورده خواهد شد؛ إن‌شاءا... .

فرازی از بیانیه رهبر انقلاب اسلامی در 22 بهمن 1397


·        ستاره های هدایت :
 

ملت تلاش کنند این انقلاب را به انقلاب حضرت مهدی(عج) متصل کنند

شهید حاج محمد ابراهیم همت

فرمانده لشکر 27 محمد رسول الله(ص)
ولادت: 12 فروردین 1334 -شهررضا
شهادت : 17 اسفند1362 –جزیره مجنون
آرامگاه: گلزار شهدای اصفهان

شهید همت از جمله کسانی بود که سپاه شهرضا را با کمک دوتن از برادران خود و سه تن از دوستانش تشکیل داد.شهید همت در عملیات پیروزمند بیت ‍المقدس در سمت معاونت تیپ محمدرسول الله (ص) فعالیت و تلاش تحسین برانگیزی را در شکستن محاصره جاده شلمچه _خرمشهر انجام داد و به حق می‍توان گفت که او یگان تحت امرش سهم بسزایی در فتح خرمشهر داشته اند و با اینکه منطقه عملیاتی دشت بود، شهید حاج همت با استفاده از بهترین تدبیر نظامی به نحو مطلوبی فرماندهی کرد.
درمنطقه «شرق بصره» فرماندهی تیپ 27 حضرت رسول اکرم (ص) را برعهده گرفت و بعدها با ارتقای این یگان به لشکر، تا زمان شهادتش در سمت فرماندهی انجام وظیفه نمود. پس از آن در عملیات مسلم ابن عقیل و محرم ،که او فرمانده قرارگاه ظفر بود ،سلحشورانه با دشمن زبون جنگید. در عملیات والفجر مقدماتی بود که شهیدحاج همت، مسؤولیت سپاه یازدهم قدر را که شامل لشکر 27 حضرت محمدرسول الله (ص) ، لشکر 31 عاشورا، لشکر 5 نصر و تیپ 10 سیدالشهدا (ع)بود، برعهده گرفت.
سرعت عمل و صلابت رزمندگان لشکر 27 تحت فرماندهی ایشان در عملیات والفجر 4 و تصرف ارتفاعات در آن مقاطع از خاطره ها محو نمی‍شود.
صلابت، اقتدار و استقامت فراموش نشدنی این شهید والامقام و رزمندگان لشکر محمدرسول الله (ص) در جریان عملیات خیبر درمنطقه طلائیه و تصرف جزایرمجنون و حفظ آن با وجود پاتک‍های شدید دشمن، از افتخارات تاریخ جنگ محسوب می‍گردد.

·        نحوه شهادت:
شهید همت در جریان عملیات خیبر به برادران گفته بود: «باید مقاومت کرده و مانع از بازپس‍گیری مناطق تصرف شده، توسط دشمن شد. یا همه این‍جا شهید می‍شویم ویا جزیره مجنون را نگه می‍داریم.» رزمندگان لشکر نیز با تمام توان دربرابر دشمن مردانه ایستادگی کردند. حاجی جلو رفته بود تا وضع جبهه توحید را از نزدیک بررسی کند، که گلوله توپ در نزدیکی اش اصابت می‍کند و این سردار دلاور به همراه معاونش، شهید اکبر زجاجی، دعوت حق را لبیک گفتند و سرانجام در 17 اسفند سال 62 در عملیات خیبر به لقاء خداوند شتافتند.

·        فرازی از وصیت نامه شهید همت :

من زندگی را دوست دارم ولی نه آنقدر که آلوده اش شوم و خویشتن را گم و فراموش کنم علی وار زیستن و علی وار شهید شدن, حسین وار زیستن و حسین وار شهید شدن را دوست می دارم شهادت در قاموس اسلام کاری‌ترین ضربات را بر پیکر ظلم، جور،شرک و الحاد می‌زند و خواهد زد.

ملت ما ملت معجزه گر قرن است و من سفارشم به ملت تداوم بخشیدن به راه شهیدان و استعانت به درگاه خداوند است تا این انقلاب را به انقلاب حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) وصل نماید و در این تلاش پیگیر مسلما نصر خدا شامل حال مومنین است.

 

·  پرسش و پاسخ:

سؤال:رفتن به "راهیان نور"، چه ثمراتی برای ما دارد؟

پاسخ:  گمشده ی خود را در راهیان نور می یابید ...

حاج حسین یکتا مسئول سابق اردوهای راهیان نور کشور در رابطه با اهمیت و ضرورت سفرهای راهیان نور برای جوانان و نوجوانان می گوید: «سفر به سرزمین راهیان نور می تواند علل مختلفی داشته باشد که یکی از آنها درس آموزی های مختلف از این سفر کوتاه و معنوی است.

  • با رفتن به مناطقی چون هویزه در ابتدا می آموزیم که باید قیام لله را آموخت؛ عده ای برای خدا از دیوار لانه جاسوسی بالا رفتند و عده ای دیگر نیز با شروع جنگ و صدور فرمان از سوی امام خمینی(ره) تصمیم می گیرند که راهی میدان جنگ شوند و در نهایت نیز به مقام شهادت می رسند. این افراد در سخت ترین شرایط و در روزهایی که هیچ امکاناتی از سوی بنی صدر برای جنگیدن در اختیار آنها نبود، دست به چنین اقدامات مهمی زدند و جای تعجب است که عده ای امروز ادعا می کنند که بودجه لازم برای کار فرهنگی نداریم! اما علم الهدی به ما آموخت که برای خدا باید زیر تانک له شد تا 30 سال پس از آن هم افراد دیگر از معنویت این اقدام استفاده کنند و نباید از نبود امکانات نالید. حاصل همین قیام لله است که امروز دلدادگان زیادی نه فقط از ایران بلکه از سرتاسر جهان به هویزه و سایر مناطق جنگی می آیند و گمشده خود را پیدا می کنند.

  • درس دوم از زیارت مناطق جنگی نیز تفسیر همان آیه قرآن کریم است که فرمود« قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی»؛ شهدای جنگ تحمیلی ترجمان همین آیه قرآن بودند و نشان دادند که برای خدا باید به هر نحوی کار کرد.

  • سومین درس زیارت مناطق جنگی نیز انجام کار در خفا برای خدا می باشد. یکی از مشکلات امروز ما در کارهای فرهنگی از این قرار است که علاقه زیادی به دیده شدن داریم و این در حالی است که باید در خفا و پنهانی برای خدا کار کنیم. باید از دنیا و ظواهر آن به معنای واقعی کلمه انقطاع پیدا کنیم تا برکات الهی نازل شود و به اهداف خود برسیم... به دلیل نبود همین عوامل است که کارهای فرهنگی ما اثرگذاری لازم را ندارد و در طول جنگ تحمیلی نیز شاهد خیل نیروهایی بودیم که با داشتن این مجموعه با نبود بسیاری از امکانات امروز اثرگذار شدند.

شهدایی در جنگ تحمیلی حضور داشتند که در ابتدای کار خود، کاری جز قرآن خوانی بلد نبودند و بسیاری از فرماندهان باسابقه آنها را به سخره می گرفتند. اما همین فرد بی تجربه با تکیه بر ایمان خودشان کار را جلو می بردند و باز هم معتقدند بودند که کاری نکرده اند و این خداست که کارها را پیش می برد. به معنای واقعی کلمه معتقد بودند که «و ما رمیت اذا رمیت» و این خداست که همه کارها را انجام می دهد و ما را به پیروزی می رساند.

  • مجموعه این عوامل است که موجب می شود شهید به وجه ا... نظر کند و با آمدن چند تکه از استخوان چند شهید غواص همه معادلات به هم بریزد. چرا که شهدا نظر کرده ی امام زمان هستند و بدین ترتیب اثرگذار می شوند. ما نیز امروز اگر بخواهیم در فضای فرهنگی امروز خودمان اثرگذار باشیم، باید به همین ویژگی ها خودمان را نزدیک کنیم تا به اهداف خودمان برسیم.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۱/۱۴
عمار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی