نشریه حقیقت

جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی جنوب شرق استان تهران

نشریه حقیقت

جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی جنوب شرق استان تهران

 

 

  • پرسش و پاسخ:

 

سؤال:

چرا استعفای روحانی، به مصلحت نیست؟

 

پاسخ: چون طبق نقشه ضدّ امنیتی دشمن، کشور دچار بی‌ثباتی می‌شود!

پس از اغتشاشات آبان ماه که به بهانه ی گرانی و سهمیه بندی بنزین اتفاق افتاد، برخی اصلاح طلبان ضمن انتقاد از عملکرد دولت، مسأله ی استعفای روحانی را مطرح کردند، به گونه ای که در حدود یک ماهه ی اخیر، بحث استعفای رئیس جمهور به افکار عمومی نیز سرایت کرده و بخشی از مردم هم به جهت نارضایتی بی سابقه و شدیدی که از این دولت دارند، مشتاقانه خواهان استعفای آقای روحانی و کناره گیری دولت تدبیروامید هستند. این در حالی است که رهبر انقلاب سال گذشته، با کناره گیری دولت مخالفت کرده بودند. لذا جریان خبیث و معاویه‌صفتِ اصلاح‌طلب، با نقاب دلسوزی، این مسأله را به گونه ای مطرح می کنند که به ذهن عموم مردم چنین القا شود که: "راه عبور از وضع ناخوشایند موجود، استعفای روحانی است، اما رهبری با این استعفا، مخالف است!" بنابراین طبق آن سیاست "دزدیدن گوسفندان مردم توسط معاویه و انداختن دزدی‌ها به گردن امیرالمؤمنین"، این بار هم عده ای معاویه‌وار سعی می کنند قصور و تقصیر خود را به گردن رهبر انقلاب بیندازند!

با عنایت به مخالفت امام امّت با کناره گیری و استعفای رئیس جمهور، و با توجه به فتنه گری های رسانه ای منافقین و اصلاح طلبان در این زمینه، لازم است "روشنگری و تبیین" برای افکار عمومی انجام بگیرد؛ باید مردم بدانند که چرا استعفای رئیس جمهور در مقطع کنونی، به مصلحت مردم، کشور و نظام نیست. پس از انتشار اظهارات آقای احمدی‌نژاد در سال گذشته مبنی بر لزوم کناره گیری دولت، امام خامنه ای در 22/5/1397 در واکنش به این مطلب فرمودند: «بعضی‌ها جوری حرف می‌زنند، جوری اقدام می‌کنند که به اسم اینکه می‌خواهیم اوضاع را درست کنیم یا مثلاً فرض کنید طرفدار ضعفا و مانند اینها هستیم، در "نقشه دشمن" کار می‌کنند، خودشان ملتفت نیستند. اینهایی که خطاب می‌کنند به دولت که بایستی دولت برکنار بشود و از این قبیل حرف‌ها، اینها دارند در نقشه‌ی دشمن کار می‌کنند. نخیر، دولت باید با قوّت سرِ کار بماند، کارها را باید "این دولت" انجام بدهد. رئیس‌جمهور، منتخب مردم است... مردم هم با بصیرت عمل کنند. مردم هم بدانند چکار می‌کنند، بدانند چه اقدامی می‌کنند، بدانند چه دارند می‌گویند و چه می‌خواهند.»

  • اما مگر نقشه‌ی دشمن چیست؟

همان طور که بارها پیش از این نیز مطرح شد، نقشه ی کنونی آمریکا و دشمنان اسلام و انقلاب برای منطقه ی غرب آسیا –بخصوص کشورهای جبهه ی مقاومت از جمله ایران، عراق، سوریه، لبنان و...- ایجاد ناامنی و ناآرامی و جنگ داخلی، بی‌ثباتی قدرت سیاسی، احیای گروه های خشونت طلب و تروریستی مثل داعش، و نهایتاً نابودی زیرساخت های این کشورها و عقب نشینی آنها از مقابله و مقاومت در برابر آمریکاست. اجرای این نقشه ابتدا از عراق و به بهانه‌ی مشکلات معیشتی و فساد مسئولین دولتی و دخالت ایران در امور عراق، کلید خورد و عده ای فریب خورده را به کف خیابان های بصره و نجف و کربلا و بغداد کشاند و به واسطه ی حضور عناصر نفوذی و اشرار، اعتراضات تبدیل به اغتشاشات و ناامنی در برخی شهرهای شیعه نشین عراق شد. سپس فشارها برای استعفا و کناره گیری نخست وزیر "عادل عبدالمهدی" بالا گرفت و در خلأ یک حکومت مقتدر و نبود بصیرت سیاسی لازم در میان رهبران مذهبی عراق، نخست وزیر و سپس رئیس جمهور مجبور به استعفا شدند تا عراق دچار بی ثباتی قدرت سیاسی شود. در چنین فضایی، گروه های تروریستی بخصوص داعش مجدداً با حمایت آمریکا احیا شدند و جان گرفتند و چند اقدام تروریستی انجام دادند و نهایتاً خود آمریکا نیز به طور مستقیم ورود کرده و مقر نیروهای مقاومت بسیج مردمی عراق(حشدالشعبی) را مورد حمله نظامی قرار داد. این خلاصه ی اجرای نقشه ی دشمن در عراق است که در مدت سه چهارماه اتفاق افتاد. همین سناریو در لبنان نیز با شدتی کمتر اتفاق افتاد و نخست وزیر "سعد حریری" استعفا کرد. هدف نهایی این بود که ایران هم طبق این نقشه، به دام آمریکا بیفتد. لکن وجود یک حکومت مقتدر با پشتوانه مردمی و رهبری هوشمند، توطئه را در عرض 48 ساعت خنثی کرد. بنابراین حوادث اخیر کشورمان را باید جزئی از این نقشه دید و تحلیل کرد. علی رغم همه ی انتقادهای بجا و بحقّی که به دولت و رئیس جمهور کنونی وارد است، اما کوبیدن بر طبل استعفای روحانی، دقیقاً نقشه‌ی خطرناک و ضدّ امنیتی دشمن را محقق می کند و کشور را دچار بی ثباتی می نماید.

  • نقشه اصلاح طلبان برای انتخابات

صرف نظر از اینکه اصلاح طلبان با چه قصد و نیتی(جاهلانه یا اینکه خائنانه و طبق نقشه دشمن)، مسأله ی استعفای رئیس جمهور را مطرح می کنند، کاملاً آشکار است که اصلاح طلبان به عنوان بزرگترین حامیان روحانی در انتخابات 92 و 96، با توجه به ناکارآمدی دولت تدبیروامید و نارضایتی گسترده ی مردم، اکنون در موضع پاسخگویی به مردم قرار دارند. لذا در آستانه ی انتخابات مجلس در اسفندماه امسال، بهترین راه برای فرار از پاسخگویی به مردم و ترمیم وجهه و اعتبار از دست رفته ی اصلاح طلبان را در "اعلام برائت از عملکرد دولت آقای روحانی" دیده اند. تعجب نکنید اگر در ایام منتهی به انتخابات امسال، بر حجم انتقادهای اصلاح طلبان نسبت به روحانی افزوده شود. وقتی جماعتی که سال 96 با شعار "با روحانی تا 1400" رأی مردم را جلب کردند، اکنون شعار "استعفای روحانی" را سر می دهند، یعنی نقشه ی جدیدی برای فریب عوام الناس و جلب مجدد رأی مردم در انتخابات مجلس را دارند؛ شاید تصورشان این بوده که در شرایط کنونی منطقه، فرصت مناسبی برای استعفای دولت است، برای اینکه هم روحانی از پاسخگویی به مردم درخصوص وعده های فراوانش در امان بماند، و هم اصلاح طلبان با تبرّی جستن از دولت روحانی، بتوانند برای انتخابات مجلس، رأی مردم را به خود جلب نمایند!

 

  • ستاره‌های هدایت:

 

 

ولیّ فقیه، حامل پیام الهی است

 

شهید امیر حسین صبوری

دانشجوی دانشگاه امام صادق(علیه السلام)

ولادت: 1344 شمسی، تهران

شهادت: 19/10/1365، عملیات کربلای 5، جزیره بوارین

  • فرازی از وصیت نامه شهید صبوری:

«حال که به پشت سرم نگاه می‌کنم، زندگی را همچون گرد آمدن عده‌ای از مردم در گوشه‌ای از خیابان جهت مشاهده سانحه می‌یابم. شخص مصدوم – که من باشم – روی زمین دراز کشیده و باقی بدون اینکه هیچ کاری بتوانند بکنند، فقط صحبت می‌کنند، حرف می‌زنند و مصدوم هم دلش را به آنها خوش کرد، غافل از اینکه همان مردم لحظاتی دیگر پس از فهمیدن چند و چون قضیه، پراکنده می‌شوند. اما حالا می‌بینم من هستم و خدای من. پس از بررسی نقشة حمله، متوجه می‌شوم توکل رزمنده‌ها به خدا بیش از حدّ تصور است. ما در جنگ، با توکل بر خدا فقط کمک نمی‌شویم، بلکه معجزه رخ می‌دهد، معجزه! خب حالا که قرار است وصیتی بکنم و کلام آخری داشته باشم، اجازه بدهید شما را متوجه ولایت فقیه سازم و بی‌هیچ اغراقی عرض کنم، او حامل پیام الهی است. او مفسر احکام خدایی است. او متصل به ولایت پروردگار است.»

دل: خدایا دلی دارم از آب سردتر، از سنگ سخت‌تر، از ته چاه تاریک‌تر، از ذره ی رَمل کوچک‌تر، از حباب توخالی‌تر. ولی ای خدا همین که اسمش دل شد، شوق و آهنگ تو را دارد، گاه گاهی یاد تو می‌افتد. خدایا در وجود من، دو چیز آفریدی که یکی پر و دیگر خالی آفریده شده. قرار بر این است آن را که پر است، همان طور نگه داریم و آن را که خالی است پر کنیم. ای خدا، کمک کن. حالا دل ما خالی شده است و ما وفا به عهد نکردیم. تو دل ما را مملو از عشق آفریدی، پر از محبت قرار دادی و گفتی چیز دیگری داخل آن نکنید، ولی گوش نکردیم و مغز ما را خالی آفریدی تا آن را سرشار از علوم عقلی و نقلی کنیم، افسوس که این را هم نکردیم.

دنیا: تو گفتی دنیا سِجن است و ما این را به گوش جان و چشم خود فهمیدیم. ولی هرگز نخواستیم یک سجین باشیم. در و دیوار برای ما نمونه‌های گناه و تجلیات زندان بود، ولی افسوس که هرگز قبول نکردیم که در زندانیم. تو گفتی دنیا بازی است و ما ضمن اینکه سرگرم بازی بودیم، می‌گفتیم نه، نه، دنیا حقیقت دارد!»

 

  • احکام شرعی:

کدام کفّار، نجس و کدام کفّار، پاک هستند؟

سؤال: منظور از «کفار اهل کتاب»، «کفار غیر اهل کتاب»، و «کفار حربی» دقیقاً چه کسانی هستند؟ آیا عوامل رژیم صهیونیستی که خود را پیرو دین حضرت موسی(علیه السلام) و دولت آمریکا که خود را پیرو دین حضرت عیسی (علیه السلام) می دانند، جزء «کفار اهل کتاب» محسوب می شوند؟ آیا اینها دارای طهارت ذاتی هستند یا نجاست؟

جواب: «کفار اهل کتاب یعنی اعتقاد به یکى از ادیان الهى داشته و خود را از پیروان پیامبرى از پیامبران الهى (على نبینا وآله و علیهم‌السلام) بدانند و یکى از کتاب‌هاى الهى را که بر انبیاء (علیهم السلام) نازل شده، داشته باشند؛ مانند یهود، نصارى، زرتشتى‌ها و همچنین صابئین که بر اساس نظر مقام معظّم رهبری (دام ظله) از اهل کتاب هستند و حکم آنها را دارند. کفار اهل کتاب، محکوم به نجاست ذاتى نیستند، ولى سایر کفار محکوم به نجاست هستند.

کافر حربی، کافری است که با مسلمین، پیمان ترک مخاصمه ندارد و یا در حال جنگ است، که در این زمان مصداق بارز آن، رژیم صهیونیستی است.»

منبع: استفتا از سایت دفتر مقام معظّم رهبری امام خامنه ای

 

  • حدیث هفته:

 

امیرالمؤمنین علی (علیه السلام):

«با بصیرت کسى است که بشنود و بیندیشد، ببیند و نگاه کند، از عبرت ها بهره گیرد، آنگاه راه روشنى را بپیماید که در آن، از افتادن در پرتگاه ها به دور ماند.»

بحارالأنوار، ج74، ص407

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۰/۱۴
عمار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی