نشریه حقیقت

جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی جنوب شرق استان تهران

نشریه حقیقت

جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی جنوب شرق استان تهران

·      گام دوم:

     

3. اقتصاد

توصیه های هفتگانه امام خامنه ای به جوانان، برای ساختن ایران بزرگ اسلامی:

همه راه‌حل‌های مشکلات اقتصادی، در داخل کشور است

سیاست های «اقتصاد مقاومتی» باید پیگیری و اقدام شود

 

«اقتصاد، هدف جامعه‌ی اسلامی نیست، امّا وسیله‌ای است که بدون آن نمی توان به هدف ها رسید... انقلاب اسلامی راه نجات از اقتصاد ضعیف و وابسته و فاسد دوران طاغوت را به ما نشان داد، ولی عملکردهای ضعیف، اقتصاد کشور را از بیرون و درون دچار چالش ساخته است.

  • چالش‌های اقتصاد کشور:

۱- چالش بیرونی: تحریم و وسوسه‌ها‌ی دشمن

۲- چالش درونی: عیوب ساختاری و ضعف های مدیریّتی

 (در صورت اصلاح مشکل درونی، چالش بیرونی کم‌اثر یا بی اثر خواهد شد)

  • مهمترین عیوب ساختاری:

۱- وابستگی اقتصاد به نفت

۲- دولتی بودنِ بخش هایی که در حیطه‌ی وظایف دولت نیست

۳- نگاه به خارج و "نه" به توان و ظرفیّت داخلی

۴- استفاده‌ی اندک از ظرفیّت نیروی انسانی کشور

۵- بودجه‌بندی معیوب و نامتوازن

۶- عدم ثبات سیاست های اجرایی اقتصاد

۷- عدم رعایت اولویّت ها

۸- وجود هزینه‌های زائد و مسرفانه در بخش هایی از دستگاه‌های حکومتی

  • مهمترین‌راه حل‌ها:

راه‌حلّ این مشکلات، سیاست های "اقتصاد مقاومتی" است که باید برنامه‌های اجرایی برای همه‌ی بخش های آن تهیه و با قدرت و نشاط کاری و احساس مسئولیّت، در دولت ها پیگیری و اقدام شود.

۱- درون‌زایی اقتصاد کشور

۲- مولّد شدن و دانش‌بنیان شدن

۳- مردمی کردن اقتصاد و تصدّی‌گری نکردن دولت

۴- برون‌گرایی با استفاده از ظرفیّت ها

۵- سپردن کار به دست یک مجموعه‌ی جوان و دانا و مؤمن و مسلّط بر دانسته‌های اقتصادی.»

  • جوانان عزیز در سراسر کشور بدانند که همه‌ی راه‌حل‌ها در داخل کشور است. اینکه کسی گمان کند که "مشکلات اقتصادی صرفاً ناشی از تحریم است و علّت تحریم هم مقاومت ضدّ استکباری و تسلیم نشدن در برابر دشمن است؛ پس راه‌حل، زانو زدن در برابر دشمن و بوسه زدن بر پنجه‌ی گرگ است!" خطایی نابخشودنی است. این تحلیل سراپا غلط، هرچند گاه از زبان و قلم برخی غفلت‌زدگان داخلی صادر می شود، امّا منشأ آن، کانون های فکر و توطئه‌ی خارجی است که با صد زبان به تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران و افکار عمومی داخلی القاء می شود.»

فرازی از بیانیه رهبر انقلاب اسلامی در 22 بهمن 1397

 

·         ستاره‌های هدایت:

 

 

از مردم می خواهم که پشتیبان ولایت فقیه باشند

 

شهید حاج حسین خرازی

فرمانده لشکر 14 امام حسین(علیه السلام)

ولادت: یکم شهریور 1336، اصفهان

شهادت: 8 اسفند ۱۳۶۵

  • شهید خرازى با شروع جنگ تحمیلى بنا به تقاضاى همرزمان خود پس از یکسال خدمت صادقانه در کردستان راهى خطه جنوب شد و به سمت فرمانده اولین خط دفاعى که در برابر عراقی ها در جاده آبادان – اهواز در منطقه دارخوین تشکیل شده بود – و بعداً در میان رزمنگان اسلام به خط شیر معروف شد – منصوب گشت. خطى که نه ماه در برابر مزدوران عراقى دفاع جانانه‌اى را انجام داد و دلاورانى قدرتمند را تربیت کرد. یگان او در عملیات بیت‌المقدس جزء اولین لشگرهایى بودند که از رود کارون عبور کردند و به جاده اهواز خرمشهر رسیدند و در آزادسازى خرمشهر نیز سهم بسزایى داشت. از آن پس در عملیات هاى مختلف همچون رمضان، والفجر ۴ و خیبر در سمت فرماندهى لشکر 14 به همراه رزمندگان دلاور آن لشکر، رشادت هاى بسیارى از خود نشان داد. در عملیات خیبر که توأم با صدمات و مشقّات زیادى بود دشمن، منطقه را با انواع و اقسام جنگ‌افزارها و بمب‌هاى شیمیایى مورد حمله قرار داده بود، اما شهید خرازى هرگز حاضر به عقب‌نشینى و ترک موضع خود نشد، تا اینکه در این عملیات یک دست او در اثر اصابت ترکش، قطع گردید و پیکر زخم خورده او به عقب فرستاده شد. شهید آوینی درباره حاج حسین گفته بود: «آن آستین خالی که با باد، این سو و آن سو می‌شود، نشان مردانگی است. گاهی باد باید فقط به افتخار حسین خرازی بوزد تا نامردهای روزگار رسوا شوند.»

  • امام خامنه ای در مورد شهید خرازی می‌فرمایند: «او سردار رشید اسلام و پرچمدار جهاد و شهادت بود که با ذخیره‌ای از ایمان و تقوا و جهاد و تلاش شبانه‌روزی برای خدا و نبرد بی‌امان با دشمنان اسلام، در آسمان شهادت پرواز کرد و بر آستان رحمت الهی فرود آمد و به لقاءا... پیوست.»

  • فرازی از وصیت نامه شهید خرازی:

«از مردم می‌خواهم که پشتیبان ولایت فقیه باشند، راه شهدای ما راه حق است، اول می‌خواهم که آنها مرا بخشیده و شفاعت مرا در روز جزا کنند و از خدا می‌خواهم که ادامه‌دهنده راه آنها باشم. آنهایی که با بودنشان و زندگی‌شان به ما درس ایثار دادند. با جهادشان درس مقاومت و با رفتنشان درس عشق به ما آموختند. از مسئولین عزیز و مردم حزب‌اللهی می‌خواهم که در مقابل آن افرادی که نتوانستند از طریق عقیده، مردم را از انقلاب دور و منحرف کنند و الآن در کشور دست به مبارزه دیگری از طریق اشاعه فساد و فحشا و بی‌حجابی زده‌اند، در مقابل آنها ایستادگی کنید و با جدیّت هر چه تمام تر، جلوی این فسادها را بگیرید.»


  • احکام شرعی:

خرید و فروش «جنس خارجی»!

سؤال: آیا فقط خرید جنس خارجی، اشکال دارد؟ یعنی آیا فروش جنس خارجی در مغازه، بلااشکال است؟

 

جواب: «آن چیزی که توصیه‌ی حضرت آقا بوده این است که افراد سعی کنند کالاهای ساخت داخل را استفاده کنند. اینکه شما می‌گویید من کالای خارجی را بفروشم، خب شما کالای خارجی را از کجا آورده‌اید؟ حتماً خریده‌اید دیگر. پس با این کار خود از آن توصیه‌ی خرید کالای ایرانی، تخطی کرده‌اید. بنابراین به طور کلی، استفاده از کالاهای داخلی توصیه‌ی حضرت آقا بوده است، حالا ممکن است در قالب خرید و فروش باشد یا در قالب استعمال؛ مثلاً فرد لباسی را می‌پوشد یا وسیله‌‌ی نقلیه‌ای را سوار می‌شود و امثال اینها.»

منبع: پاسخ به سؤالات شرعی توسط حجت الإسلام فلاح زاده، مطابق با فتاوای امام خامنه ای در سایت Khamenei.ir

  • حدیث هفته:

 

امام رضا (علیه السلام):

«کسى که گِره از کار مؤمنى بگشاید و شادش کند، خداوند هم در روز قیامت، کارِ بسته او را مى گشاید.»

اصول کافى، ج2، ص200


  • پرسش و پاسخ:

 

سؤال: قدرت خدا بیشتر است یا قدرت آمریکا ؟

پاسخ:  توحیدش می‌لنگد، هرکس که تصور می کند آمریکا ابرقدرت است!

«امروز شما در همان صفی قرار دارید که یک روز موسی، یک روز ابراهیم، یک روز پیغمبر، یک روز عمّار، یک روز امیرالمؤمنین در آن صف قرار داشتند. اگر صف خودمان را نشناسیم، اشتباه می کنیم؛ اگر صف دشمن را نشناسیم، اشتباه می کنیم. جناب عمّار در جنگ صفّین دید یک عدّه‌ای از افراد لشکر کأنّه مضطربند، متحیّرند،‌ جهت کار و هدف کار را درست تشخیص نمی دهند؛ احساس وظیفه کرد. عمّار، زبان گویای امیرالمؤمنین است؛ آمد در مقابل این جمعیّت ایستاد، گفت: این پرچم جبهه‌ی مقابل -پرچم بنی‌امیّه- را می‌بینید؟ همین پرچم را ما در جنگ بدر و در جنگ اُحد در مقابل خودمان داشتیم؛ این همان پرچم است.

  • بنده عرض می کنم امروز هم آن پرچمی که در منطقه‌ی آسیا، در مناطق اروپا و آمریکا، در هر نقطه‌ی از عالم در مقابل انقلاب ایستاده، همان پرچم است؛ همان پرچمی است که در مقابل ابراهیم و موسی و عیسی برافراشته شده بود. آنها نابود شدند و موسی و عیسی و ابراهیم زنده‌اند. علّت زنده بودنِ آنها هم این است که خدای متعال به حضرت موسی فرمود: اِنَّنی مَعَکُما اَسمَعُ وَاَرى؛ نترسید، نترسید، واهمه نکنید، دچار اشتباه در محاسبه نشوید، خدا با شماست. فرمود: اِنَّنی مَعَکُما. دو نفر انسان غیرمسلّح در مقابل جمعیّت عظیم نیروی فرعونی، علی‌الظّاهر هیچ چیزی نیستند، امّا در باطن همه‌ی قدرت متعلّق به اینهاست، چون قدرت متعلّق به خداست و خدا می گوید من با شما هستم: اِنَّنی مَعَکُما اَسمَعُ وَاَرى؛ می بینم، می‌شنوم، می دانم چه اتّفاقی دارد می‌افتد. مسأله‌ی ما این است. آن کسی که باور ندارد، نگاه کند به این چهل سال.

  •  در این چهل سال، دشمنان ما که مرکز قدرت مادّی دنیا بودند، با همه‌ی وجود آمدند در مقابل این انقلاب و این حرکت ایستادند و ضربه زدند و همه‌ی تلاششان را به کار گرفتند. واقعاً همه‌ی تلاششان را و هر کاری می توانستند کردند. حالا بعد از چهل سال، آنها ضعیف‌تر از روز اوّلند، ما قوی‌تر از روز اوّلیم. این نشان‌دهنده‌ی این است که «اِنَّنی مَعَکُما»، خدای متعال با ماست، «اَسمَعُ وَاَرى»؛ امّا یک شرط دارد: شما با خدا باشید: اِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم وَ یُثَبِّت اَقدامَکُم. این درس را امام بزرگوار به ما داد، ماها هم درست نمی فهمیدیم، ماها هم آن روز درست عمق مسأله را نمی فهمیدیم، آن بزرگوار خوب می فهمید؛ می گفت با خدا باشید، و خودش با خدا بود.» امام خامنه ای، 7/12/1397
  • مقاومت 40 ساله در برابر رژیم استکباری آمریکا، این برکت بزرگ را برای ما داشت که به قدرت لایزال الهی برگردیم و همه چیز را در قدرت های مادی و پوشالین و فانی نبینیم. اگر در این 40 سال به قدرت الهی تکیه نداشتیم، قطعاً انقلاب به 40 سالگی خود نمی رسید. تکیه مردم ایران به خداوند موجب شد که امروز ایران تبدیل به یک ابرقدرت شده و آمریکا رو به افول است و برای حفظ خود از فروپاشی، آخرین تلاش ها می کند. البته همچنان معدودی کوته فکر و ساده اندیش هستند که آمریکا را ابرقدرت می دانند! اما به زودی از خواب غفلت بیدار خواهندشد و همانطور که حدود 30 سال پیش، فروپاشی رژیم کمونیستی شوروی (بلوک شرق) را دیدند، فروپاشی رژیم استکباری آمریکا (بلوک غرب) را هم خواهنددید، جهانی شدنِ انقلاب اسلامی و تشکیل تمدّن نوین اسلامی را هم همگان به چشم خواهنددید. اندکی صبر، سحر نزدیک است ...

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۱/۱۴
عمار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی