نشریه حقیقت

جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی جنوب شرق استان تهران

نشریه حقیقت

جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی جنوب شرق استان تهران


 

·          یادداشت هفته:

 

امروز دشمن از همه طرف، مشغول تهاجم است!

دشمن در مقابل ملّت ایران، «آرایش جنگی» گرفته است

با اتّحاد آحاد مردم، همه ی این تدبیرهای دشمن به ضرر خودش تمام خواهدشد

شما جوان ها شکست آمریکا و صهیونیسم و عزّت نهایی ملّت ایران را خواهید دید

 

تحولات چندسال اخیر و ماه های اخیر، همه نشان از حرکت آمریکا و استکبار جهانی به سمت افول و زوال دارد. در این سال ها، دشمنان ملّت ایران و نظام جمهوری اسلامی هرکاری که می توانستند انجام دادند، اما اکنون شاهدیم که روزبه روز بر قوت و اقتدار جهانی ایران افزوده شده و آمریکا روزبه روز منزوی تر گشته است. تحرکات اخیر آمریکایی ها هم به خاطر ترس و نگرانی آنها از افول آمریکاست؛ این آخرین دست و پا زدن های پیکر نیمه جان آمریکاست. آمریکا در حال احتضار است و به پایان قدرت منحوس خود بسیار نزدیک شده است. رهبر انقلاب اسلامی در دیدار اخیرشان با جمعی از معلمان در رابطه با تهاجمات گسترده ی امروز دشمنان علیه ایران فرمودند:

«امروز دشمنِ ما از همه‌ی اطراف مشغول تهاجم است؛ از لحاظ اقتصادی که می‌بینید؛ از لحاظ اطّلاعاتی، مشغول برنامه‌ریزی‌اند که نفوذ اطّلاعاتی کنند؛ از لحاظ فضای مجازی، دارند برنامه‌ریزی می کنند برای اینکه از این طریق به کشور ضربه بزنند. دشمن است دیگر! دشمن در درجه‌ی‌ِ اوّل یعنی آمریکا و صهیونیسم؛ مخصوص این حکومتِ فعلیِ آمریکا هم نیست، قبلی‌ها هم همین جور بودند، منتها با شکلهای مختلف... حرکتشان، حرکت آشکار است. از همه طرف دشمن وارد شده.»

 

·          در چنین شرایطی که دشمنِ در حال احتضار، هجمه های خود را گسترش داده، چه باید کرد؟ وظیفه مردم و مسئولین کشور چیست؟ رهبر انقلاب می فرمایند: «مسئولین کشور و آحاد مردم باید در مقابله‌ی با این دشمن هر کاری که می توانند انجام دهند. در هر بخشی، در هر رشته‌ای که می توانند، بایستی خودشان را آماده کنند، وارد میدان باشند. احساس مسئولیّت کنند. آرایش دشمن، آرایش جنگی است؛ از لحاظ اقتصادی آرایش جنگی گرفته؛ از لحاظ سیاسی آرایش جنگی گرفته؛ فقط از لحاظ نظامی علی‌الظّاهر آرایش جنگی ندارد که آن هم البتّه حواس نظامی‌های ما جمع است؛ همان‌ طور که عرض کردم از لحاظ فضای مجازی آرایش جنگی گرفته؛ در مقابل این دشمنی که آرایش جنگی در مقابل ملّت ایران گرفته، ملّت ایران بایستی آرایش مناسب بگیرد، باید خودش را آماده کند در همه‌ی بخش های مختلف... یکی از اساسی‌ترین کارها حفظ اتّحاد و وحدت کلمه است. آحاد ملّت مراقب باشند به خاطر اختلاف نظرهای کوچک و اختلاف سلیقه‌های کوچک، در مقابل هم قرار نگیرند. بدانند که قدرت این ملّت در اتّحاد است؛ اتّحاد آحاد مردم، اتّحاد گروه‌های اجتماعی گوناگون، اتّحاد اقوام مختلفی که در کشور زندگی می کنند، اتّحاد مسئولین کشور با مردم، مردم با مسئولین کشور؛ این است که به این کشور اقتدار می بخشد و تا حالا اقتدار بخشیده و بحمدا... این اقتدار هست؛ این اقتدار را حفظ کنند.»

 

·          رهبر انقلاب مثل همیشه نوید پیروزی نهایی جبهه حق با محوریت جمهوری اسلامی ایران را دادند و فرمودند: «بدانند به توفیق الهی این توطئه‌هایی که دشمن دارد انجام می دهد، همه‌ی این تدبیرهایی که علیه ملّت ایران دارند انجام می دهند، با وجود تبلیغات وسیعی که برای مشوب (پریشان) کردن ذهن ها و مخلوط کردن صحنه دارند، به ضرر خود او تمام خواهد شد. شما جوان های عزیز به توفیق الهی شکست آمریکا را خواهید دید؛ به توفیق الهی به زانو در‌آمدن صهیونیسم را خواهید دید؛ به توفیق الهی عظمت و عزّت نهایی ملّت ایران را مشاهده خواهید کرد. رحمت خدا بر امام بزرگوارمان، رحمت خدا بر شهدای عزیزمان، رحمت خدا بر همه‌ی مجاهدان راه حق.»

 

·      یادداشت دوم:

 

باید به «سرگرمی‌های بی‌منطق» تلویزیونی پایان داد!

باید فرهنگ کار و تولید و تلاش، ترویج بشود؛

نه فرهنگ نشستن و انتظار ثروت بادآورده را کشیدن!

 

·  مدت هاست برخی مسابقات تلویزیونی با بهانه های واهی اقدام به پول پاشی و جایزه دادن های بی منطق و بی حساب و کتاب می کنند. مثلاً مسابقه "برنده باش" که به بهانه ی افزایش سرانه مطالعه ی مردم، با تعدادی سؤال پوچ و بیهوده، میلیون ها تومان نصیب یک شرکت کننده می کند. ضمن اینکه اصلاً سؤالات مطرح شده در مسابقه نیز هیچ منفعت مادی و معنوی برای زندگی مردم ندارد و صرفاً آنها را وادار به دانستن یک مُشت مطالب بیهوده، چِرت و بی فایده می کند. اینکه شما بدانید کدام حیوان ایستاده می خوابد، چه فایده ای در زندگی تان دارد؟ یا اینکه پایتخت فلان کشور دورافتاده، کجاست؟ یا اینکه رنگ مورد علاقه فلان بازیگر چیست؟ پس هدف از چنین مسابقه ای، ابداً افزایش سرانه مطالعه نبوده و نیست!

·  باید دید که از نظر عقل و منطق که بخشی از فقه اسلامی را تشکیل می‌دهند، آیا دادن یک جایزه چند میلیونی به برنده مسابقه، آن هم در این شرایط نامناسب اقتصادی کشور، درست است؟ چه کسی این جوایز را تأمین می‌کند؟ اگر از بیت المال تأمین می‌شود، باید جوابگو باشیم که آیا واقعاً اجازه داریم بیت المال را به این شکل و در این حد و اندازه خرج کنیم؟ اسپانسر پول را از کجا تأمین می‌کند؟ آیا این پول از محل مجاز، شرعی و قانونی به دست می‌آید؟ اگر کسی مقدار زیادی پول داشته و بتواند یک برنامه را از نظر مالی تأمین کند، آیا از نظر شرعی اجازه داریم که این پول را به یک عده محدود به عنوان برنده مسابقه بدهیم؟ باید از نظر فقهی بررسی شود کسی که جوایز یک مسابقه را تأمین می‌کند، چه سودی از این کار می‌برد؟

·  امام خامنه ای در 11 آذر 1383 در جمع مسئولان سازمان صداوسیما، به موضوع مسابقات تلویزیونی و جوایز آن اشاره کردند و فرمودند: «شخصی تماس می گیرد و به‌خاطر هیچی، به او جایزه می دهند! یک روز من دیدم در یک برنامه‌ی تلویزیونی پنج میلیون تومان به یک نفر جایزه دادند؛ برای اینکه به چند سؤال جواب داد! این سرگرمىِ خیلی جالبی نیست. پنج میلیون تومان، تقریباً حقوق دو سه سال یک کارمند متوسط است(سال 83). ممکن است بگویند این‌کار، ترویج علم است. ترویج علم را از یک راهِ بهتر بکنید؛ این راه ضرر دارد. عده‌ای که این‌گونه مسابقات را نگاه می کنند، بی منطقی به ذهن‌شان می‌آید و از این بی منطقی سوءاستفاده می کنند. این کار منطقی ندارد که مثلاً بنده بدانم انجیل عربی است یا یونانی است یا لاتینی است؛ بعد بگویند حالا که شما دانستید، این پانصدهزار تومان یا فلان مبلغ مال شما! این کار معنی ندارد. بنابراین، مقوله‌ی سرگرمی و تفریح، لزومش یک مسأله است؛ با برنامه‌ریزی بودن آن یک مسأله است؛ بامحتوا بودنش یک مسأله است؛ پرهیز از جهات منفی هم در آن یک مسأله است.»

ایشان در دیدار اخیر با کارگران نیز تأکید کردند: «ما باید فرهنگ کار و تولید و تلاش را ترویج کنیم؛ این روحیه‌ی نشستن و ثروت بادآورده را انتظارکشیدن باید از بین برود، این را نباید ترویج کنیم. دستگاه‌های مختلف، صدا و سیما و دیگران باید متوجّه این معنا باشند که نوع کارهایی از قبیل کارهای بخت‌آزمایی را ترویج نکنند.» 4/2/1398

 


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۳/۰۴
عمار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی