نشریه حقیقت

جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی جنوب شرق استان تهران

نشریه حقیقت

جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی جنوب شرق استان تهران

۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

 

·      سند خیانت:

 

 

 

 

 

اجرای سند 2030، یعنی تربیت سرباز برای آمریکا و انگلیس!

 

 

تربیت سربازانی از جنس "مهناز افشار"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

·  وقتی سرباز برای آمریکا تربیت کنیم، دیگر نیازی به حضور مستقیم خود آمریکا نیست، سربازان هر آنچه را که آمریکای شیطان بزرگ اراده کند، انجام خواهندداد؛ در فضای مجازی، در عرصه اقتصادی، در زمینههای فرهنگی و اخلاقی جامعه و در عرصههای مختلف دیگر. برخی سلبریتیهای هنری و ورزشی کشورمان، از جمله تربیتیافتگان و به اصطلاح سربازان همین مکتب وحشی غربِ ظاهرساز هستند. اجرای سند 2030، افرادی همچون مهناز افشار را تحویل جامعه خواهدداد که با نشر چند توئیت دروغ و شایعه، موجبات قتل یک طلبه مظلوم را فراهم میکند و داغدار شدن چند خانواده و یتیم شدن چند فرزند طفل معصوم را ...

 

 

 

 

 

·      پرسش و پاسخ:

 

 

 

 

 

سؤال:پشت پرده‌ی قتل طلبه مظلوم همدانی چیست؟

 

 

پاسخ:  تخریب چهره‌ی محبوب روحانیت اصیل انقلابی در ذهن عموم مردم!

 

 

  • یکم. یک نفر از اراذل شرور، در هفته اخیر یک طلبه را در مقابل حوزه علمیه همدان مورد اصابت گلوله قرار داد و بعد هم با افتخار در اینستاگرام، خبر این جنایت خود را اعلام کرد. طی دو سال گذشته چند عنوان خبر مشابه این داشته‌ایم. باور کنیم این ماجرا یک حادثه فرعی است؟ ساده‌انگاری نیست؟

     

  • دوم. روز قبل از قتل طلبه همدانی، فیلمی از تعدادی روحانی در حال تمرین شعرهای کودکانه منتشر شد که بلافاصله مورد تمسخر رسانه‌های ضدّ انقلاب قرار گرفت. چرا؟ این طلبه‌ها برای ارتباط تربیتی با کودکان شعر تمرین می‌کردند، چه نکته‌ای باعث شده بود ضدّ انقلاب عصبانی شود؟

     

  • سوم. از همان روز اول در ماجرای سیل، برخی در داخل و خارج از عمامه به سر گذاشتن طلبه‌ها حین امداد به سیل‌زده‌ها در مناطق مختلف گلستان و مازندران و لرستان و خوزستان، شکایت کردند. چرا؟ علت این دندون قروچه‌ها چیست؟

     

  • ماجرا در نشانه‌گذاری است. ما در جنگ نمادها و نشانه‌ها به سر می‌بریم. جنگ‌های نمادی که نیابتی عمل می‌کنند و دارای یک پشتوانه عمیق مبارزاتی‌اند.

     

این روزها با فراتر از آخوند مواجهیم. عبا و عمامه چیست؟ تنها لباس طلبگی؟ لباس دین؟ آیا کارکردی شبیه لباس پزشکی دارد؟ اینطور نیست. لباس دین امروز کارکردی فراتر از یک هویت ساده صنفی دارد. آخوند در این کشور، نماد اسلام سیاسی است. عبا نشانه‌ی یک "دین سیاسی" است. همان‌طور که چادر نیز این روزها فراتر از حجاب است و نشانه "دینداری سیاسی". عبا و عمامه نشانه‌ای بر نصرت انقلاب اسلامی است. مخالفان این روزهای نماد آخوندی، مخالفان کارآمدی دین سیاسی‌اند. به همین جهت با اجتماعی‌شدن طلبه و نزدیک شدنش به متن مردم، دچار حقد و کینه و عصبیت می‌شوند. ماجرای دندون قروچه‌های ناشی از منبربدوشی طلبه‌ها در سیل، روشن‌تر نشد؟

 

 

او که به آخوند شلیک کرد، پرده آخرِ همین کینه‌ها و دشمنی‌ها را تصویر کرد. هرچند این جریان جاهلی نمی‌داند، این خون هم نماد قدرت است و تماشاگه اسلام سیاسی.

 

 

  • لذا دشمن می‌خواهد چهره روحانیت اصیل و انقلابی را در ذهن عموم مردم خدشه‌دار کند! این ساده اندیشی است که عامل اصلی جنایت اخیر را صرفاً محدود به یک اوباشِ آدم کشِ متجاوز به عنف بدانیم. آن کسانی که از حضور مخلصانه  و صمیمانه ی روحانیت انقلابی در میان مردم واهمه دارند، آن کسانی که شایعه ای را منتسب به روحانیت می کنند و در فضای مجازی نشر می دهند، آن سلبریتی بی شرفِ از خدا بی خبری که یک توئیت دروغ و شایعه را در فضای مجازی منتشر می کند، اینها همه حلقه های یک زنجیره ی بهم پیوسته ای هستند که سناریوی دشمنان اسلام و انقلاب یعنی تخریب روحانیت اصیل انقلابی را دنبال می کند که بحمدا... بازهم نخواهند توانست.
  • ستاره‌های هدایت:

     

 

 

 

 

 

 

پیروزیهای ما مدیون امدادهای غیبی خداوند است

 

 

شهید:  علی اکبر شیرودی

 

 

ولادت: دی ماه 1334، شیرود تنکابن (مازندران)

 

 

شهادت: 8 اردیبهشت 1360، منطقه بازیدراز

 

 

شهید شیرودی با اتمام تحصیلات متوسطه در سال 1351 وارد ارتش شد و دوره مقدماتی خلبانی را در تهران به پایان رساند. سپس دوره هلیکوپتری کبرا را در پادگان اصفهان دید و با درجه ستوانیاری فارغ التحصیل شد. پس از سه سال خدمت در ارتش به کرمانشاه رفت و با شهید کشوری و چند نفر دیگر آشنا شد، به طوری که بیشترین اوقات را با آنان میگذراند و با اوج گرفتن جریانات انقلاب اسلامی، شهید شیرودی از ارتشیانی بود که به صفوف راهپیمایان پیوست و به دستور حضرت امام مبنی بر فرار سربازان از پادگانها، او نیز خارج شد

شهید شیرودی پس از پیروزی انقلاب با پیشمرگان کرد مسلمان همکاری کرد و سپس با تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به سپاه غرب کشور پیوست. زمانی که جنگ کردستان آغاز شد، شیرودی و چند تن دیگرازخلبانان وارد جنگ شدند و او ساعتی ازجنگ فاصله نگرفت و چنان جنگید که شهید چمران او را ستاره درخشان جنگ کردستان مینامید و شهید تیمسار فلاحی نیز او را ناجی غرب و فاتح گردنهها و ارتفاعات آربابا ، بازیدراز ، میمک و دشت ذهاب و پایگاه ابوذر معرفی میکرد. شیرودی بالاترین ساعت پرواز در جنگ را در جهان داشت و با بیش از 40 بار سانحه و بیش از 300 مورد اصابت گلوله به هلیکوپترش ولی باز سرسختانه میجنگید.

·            فرازی از وصیتنامه شهید شیرودی:

 

 

«اگر برای احیای اسلام نبود، هرگز اسلحه به دست نمیگرفتم و به جبهه نمیرفتم. پیروزیهای ما مدیون دستهای غیبی خداوند است. این کشاورز زاده تنکابنی، سرباز ساده اسلام است و به هیچ یک از حزبها و گروهها وابسته نیست. آرزو دارم که جنگ تمام شود و به زادگاهم بروم و به کار کشاورزی مشغول شوم

 

 

 

 

  • احکام شرعی:

     

احکام «خمس هدیه، عیدی و جایزه»

 

 

سؤال: آیا هبه و هدیه عید (عیدی) خمس دارد؟

 

 

جواب: «هبه و هدیه خمس ندارد، هرچند احوط این است که اگر از مخارج سال زیاد بیاید، خمس آن پرداخت شود.»

 

 

سؤال: آیا به جایزههایی که توسط بانک ها و صندوقهای قرض‌الحسنه به افراد پرداخت میشود، خمس تعلّق میگیرد یا خیر؟

 

 

جواب: «خمس در جایزهها و هدیهها واجب نیست.»

 

 

منبع: سؤال 851 و 852 رساله أجوبة الإستفتائات امام خامنه ای

 

 

 

 

 

 

  • حدیث هفته:

     

 

 

 

امام زمان (عجل ا... فرجه):

 

 

«دوستان ما باید در فراز و نشیب ها، شکیبا باشند.»

 

 

کرامات العالمین، ص118

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ خرداد ۹۸ ، ۱۶:۱۳
عمار


 

·          یادداشت هفته:

 

امروز دشمن از همه طرف، مشغول تهاجم است!

دشمن در مقابل ملّت ایران، «آرایش جنگی» گرفته است

با اتّحاد آحاد مردم، همه ی این تدبیرهای دشمن به ضرر خودش تمام خواهدشد

شما جوان ها شکست آمریکا و صهیونیسم و عزّت نهایی ملّت ایران را خواهید دید

 

تحولات چندسال اخیر و ماه های اخیر، همه نشان از حرکت آمریکا و استکبار جهانی به سمت افول و زوال دارد. در این سال ها، دشمنان ملّت ایران و نظام جمهوری اسلامی هرکاری که می توانستند انجام دادند، اما اکنون شاهدیم که روزبه روز بر قوت و اقتدار جهانی ایران افزوده شده و آمریکا روزبه روز منزوی تر گشته است. تحرکات اخیر آمریکایی ها هم به خاطر ترس و نگرانی آنها از افول آمریکاست؛ این آخرین دست و پا زدن های پیکر نیمه جان آمریکاست. آمریکا در حال احتضار است و به پایان قدرت منحوس خود بسیار نزدیک شده است. رهبر انقلاب اسلامی در دیدار اخیرشان با جمعی از معلمان در رابطه با تهاجمات گسترده ی امروز دشمنان علیه ایران فرمودند:

«امروز دشمنِ ما از همه‌ی اطراف مشغول تهاجم است؛ از لحاظ اقتصادی که می‌بینید؛ از لحاظ اطّلاعاتی، مشغول برنامه‌ریزی‌اند که نفوذ اطّلاعاتی کنند؛ از لحاظ فضای مجازی، دارند برنامه‌ریزی می کنند برای اینکه از این طریق به کشور ضربه بزنند. دشمن است دیگر! دشمن در درجه‌ی‌ِ اوّل یعنی آمریکا و صهیونیسم؛ مخصوص این حکومتِ فعلیِ آمریکا هم نیست، قبلی‌ها هم همین جور بودند، منتها با شکلهای مختلف... حرکتشان، حرکت آشکار است. از همه طرف دشمن وارد شده.»

 

·          در چنین شرایطی که دشمنِ در حال احتضار، هجمه های خود را گسترش داده، چه باید کرد؟ وظیفه مردم و مسئولین کشور چیست؟ رهبر انقلاب می فرمایند: «مسئولین کشور و آحاد مردم باید در مقابله‌ی با این دشمن هر کاری که می توانند انجام دهند. در هر بخشی، در هر رشته‌ای که می توانند، بایستی خودشان را آماده کنند، وارد میدان باشند. احساس مسئولیّت کنند. آرایش دشمن، آرایش جنگی است؛ از لحاظ اقتصادی آرایش جنگی گرفته؛ از لحاظ سیاسی آرایش جنگی گرفته؛ فقط از لحاظ نظامی علی‌الظّاهر آرایش جنگی ندارد که آن هم البتّه حواس نظامی‌های ما جمع است؛ همان‌ طور که عرض کردم از لحاظ فضای مجازی آرایش جنگی گرفته؛ در مقابل این دشمنی که آرایش جنگی در مقابل ملّت ایران گرفته، ملّت ایران بایستی آرایش مناسب بگیرد، باید خودش را آماده کند در همه‌ی بخش های مختلف... یکی از اساسی‌ترین کارها حفظ اتّحاد و وحدت کلمه است. آحاد ملّت مراقب باشند به خاطر اختلاف نظرهای کوچک و اختلاف سلیقه‌های کوچک، در مقابل هم قرار نگیرند. بدانند که قدرت این ملّت در اتّحاد است؛ اتّحاد آحاد مردم، اتّحاد گروه‌های اجتماعی گوناگون، اتّحاد اقوام مختلفی که در کشور زندگی می کنند، اتّحاد مسئولین کشور با مردم، مردم با مسئولین کشور؛ این است که به این کشور اقتدار می بخشد و تا حالا اقتدار بخشیده و بحمدا... این اقتدار هست؛ این اقتدار را حفظ کنند.»

 

·          رهبر انقلاب مثل همیشه نوید پیروزی نهایی جبهه حق با محوریت جمهوری اسلامی ایران را دادند و فرمودند: «بدانند به توفیق الهی این توطئه‌هایی که دشمن دارد انجام می دهد، همه‌ی این تدبیرهایی که علیه ملّت ایران دارند انجام می دهند، با وجود تبلیغات وسیعی که برای مشوب (پریشان) کردن ذهن ها و مخلوط کردن صحنه دارند، به ضرر خود او تمام خواهد شد. شما جوان های عزیز به توفیق الهی شکست آمریکا را خواهید دید؛ به توفیق الهی به زانو در‌آمدن صهیونیسم را خواهید دید؛ به توفیق الهی عظمت و عزّت نهایی ملّت ایران را مشاهده خواهید کرد. رحمت خدا بر امام بزرگوارمان، رحمت خدا بر شهدای عزیزمان، رحمت خدا بر همه‌ی مجاهدان راه حق.»

 

·      یادداشت دوم:

 

باید به «سرگرمی‌های بی‌منطق» تلویزیونی پایان داد!

باید فرهنگ کار و تولید و تلاش، ترویج بشود؛

نه فرهنگ نشستن و انتظار ثروت بادآورده را کشیدن!

 

·  مدت هاست برخی مسابقات تلویزیونی با بهانه های واهی اقدام به پول پاشی و جایزه دادن های بی منطق و بی حساب و کتاب می کنند. مثلاً مسابقه "برنده باش" که به بهانه ی افزایش سرانه مطالعه ی مردم، با تعدادی سؤال پوچ و بیهوده، میلیون ها تومان نصیب یک شرکت کننده می کند. ضمن اینکه اصلاً سؤالات مطرح شده در مسابقه نیز هیچ منفعت مادی و معنوی برای زندگی مردم ندارد و صرفاً آنها را وادار به دانستن یک مُشت مطالب بیهوده، چِرت و بی فایده می کند. اینکه شما بدانید کدام حیوان ایستاده می خوابد، چه فایده ای در زندگی تان دارد؟ یا اینکه پایتخت فلان کشور دورافتاده، کجاست؟ یا اینکه رنگ مورد علاقه فلان بازیگر چیست؟ پس هدف از چنین مسابقه ای، ابداً افزایش سرانه مطالعه نبوده و نیست!

·  باید دید که از نظر عقل و منطق که بخشی از فقه اسلامی را تشکیل می‌دهند، آیا دادن یک جایزه چند میلیونی به برنده مسابقه، آن هم در این شرایط نامناسب اقتصادی کشور، درست است؟ چه کسی این جوایز را تأمین می‌کند؟ اگر از بیت المال تأمین می‌شود، باید جوابگو باشیم که آیا واقعاً اجازه داریم بیت المال را به این شکل و در این حد و اندازه خرج کنیم؟ اسپانسر پول را از کجا تأمین می‌کند؟ آیا این پول از محل مجاز، شرعی و قانونی به دست می‌آید؟ اگر کسی مقدار زیادی پول داشته و بتواند یک برنامه را از نظر مالی تأمین کند، آیا از نظر شرعی اجازه داریم که این پول را به یک عده محدود به عنوان برنده مسابقه بدهیم؟ باید از نظر فقهی بررسی شود کسی که جوایز یک مسابقه را تأمین می‌کند، چه سودی از این کار می‌برد؟

·  امام خامنه ای در 11 آذر 1383 در جمع مسئولان سازمان صداوسیما، به موضوع مسابقات تلویزیونی و جوایز آن اشاره کردند و فرمودند: «شخصی تماس می گیرد و به‌خاطر هیچی، به او جایزه می دهند! یک روز من دیدم در یک برنامه‌ی تلویزیونی پنج میلیون تومان به یک نفر جایزه دادند؛ برای اینکه به چند سؤال جواب داد! این سرگرمىِ خیلی جالبی نیست. پنج میلیون تومان، تقریباً حقوق دو سه سال یک کارمند متوسط است(سال 83). ممکن است بگویند این‌کار، ترویج علم است. ترویج علم را از یک راهِ بهتر بکنید؛ این راه ضرر دارد. عده‌ای که این‌گونه مسابقات را نگاه می کنند، بی منطقی به ذهن‌شان می‌آید و از این بی منطقی سوءاستفاده می کنند. این کار منطقی ندارد که مثلاً بنده بدانم انجیل عربی است یا یونانی است یا لاتینی است؛ بعد بگویند حالا که شما دانستید، این پانصدهزار تومان یا فلان مبلغ مال شما! این کار معنی ندارد. بنابراین، مقوله‌ی سرگرمی و تفریح، لزومش یک مسأله است؛ با برنامه‌ریزی بودن آن یک مسأله است؛ بامحتوا بودنش یک مسأله است؛ پرهیز از جهات منفی هم در آن یک مسأله است.»

ایشان در دیدار اخیر با کارگران نیز تأکید کردند: «ما باید فرهنگ کار و تولید و تلاش را ترویج کنیم؛ این روحیه‌ی نشستن و ثروت بادآورده را انتظارکشیدن باید از بین برود، این را نباید ترویج کنیم. دستگاه‌های مختلف، صدا و سیما و دیگران باید متوجّه این معنا باشند که نوع کارهایی از قبیل کارهای بخت‌آزمایی را ترویج نکنند.» 4/2/1398

 


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ خرداد ۹۸ ، ۱۵:۴۲
عمار


·      گام دوم:

 

7. سبک زندگی

توصیه های هفتگانه امام خامنه ای به جوانان، برای ساختن ایران بزرگ اسلامی:

«جهادی همه جانبه و هوشمندانه» در مقابل ترویج سبک زندگی غربی، لازم است

 

«سخن لازم دراین‌باره، بسیار است. آن را به فرصتی دیگر وا می گذارم و به همین جمله اکتفا می کنم که تلاش غرب در ترویج سبک زندگی غربی در ایران، زیان های بی‌جبران اخلاقی و اقتصادی و دینی و سیاسی به کشور و ملّت ما زده است؛ مقابله با آن، جهادی همه‌جانبه و هوشمندانه می طلبد که باز، چشم امید در آن، به شما جوان هاست.»

فرازی از بیانیه رهبر انقلاب اسلامی در 22 بهمن 1397

 

  • پرسش و پاسخ:

 

سؤال:آیا حوادث طبیعی در کشورهای پیشرفته، خسارات جانی و مالی ندارد؟

پاسخ:  اتفاقاً خسارت های جانی و مالی در کشورهای پیشرفته، بسیار بیشتر از ایران است.

بلایا و حوادث طبیعی مثل سیل، زلزله، طوفان، رانش زمین، سونامی، آتش‌فشان و... روزانه  اتفاق می‌افتد و روزی نیست که در اخبار و گزارش‌های رسانه‌های جهان، خبری از مرگ و میر ده‌ها، صدها و در برخی مواقع هزاران نفری مردم در این بلایای طبیعی منتشر نشود. علی‌رغم اینکه دولت‌ها در سراسر جهان برای مقابله با این بلایای طبیعی برنامه‌ریزی می‌کنند، با این وجود معمولاً چون این حوادث با غافلگیری همراه است، دولت‌ها قادر به مدیریت همه جوانب آن نیستند. متأسفانه در هر گاه حادثه ای طبیعی مثل زلزله و سیل در کشور ما اتفاق می افتد، عده ای هوچی تحت تأثیر رسانه های معاند، شروع به سمپاشی افکار عمومی می کنند، از جمله اینکه مدعی می شوند "این سیل و زلزله ها بلای الهی است!"، یا می گویند اگر این سیل و زلزله ها در کشورهای پیشرفته اتفاق بیفتد، اینقدر قربانی ندارد!" زهی خیال باطل ... اگر کمی اخبار مربوط به حوادث طبیعی در سایر کشورهای جهان را مرور کنیم، خواهیم دید که اتفاقاً خسارت های ناشی از اینگونه حوادث در ایران، بسیار بسیار کمتر از حتی کشورهای به اصطلاح پیشرفته است.

 

وقوع سیل در اول فروردین سال جاری در سه ایالت نبراسکا، آیووا و میسوری آمریکا بیش از یک میلیارد دلار خسارت بر جای گذاشته و منجر به مرگ چهار نفر در آیووا و نبراسکا شده. داده‌های ماهواره‌ای تحلیل شده به وسیله شرکت «گرو اینتلیجنس» نیز نشان می‌دهد دست کم ۴۰۰ هزار هکتار از زمین‌های زراعی آمریکا به دنبال وقوع طوفان مهیب در ۹ ایالت عمده تولید‌کننده محصولات کشاورزی طی ماه جاری دچار سیل زدگی شده است.

  • طوفان «هاروی» که موجب وقوع سیلاب بی‌سابقه در «هوستون» و مناطق اطراف آن شد، پرهزینه‌ترین حادثه سال ۲۰۱۷ بوده که ۱۲۵ میلیارد دلار خسارت برجا گذاشته است. همچنین طوفان‌های سال 2016 در مجموع ۲۵۱ نفر کشته شده‌اند.

  • در مهرماه ۹۶ وقتی طوفان به جزیره پورتوریکو رسید، ترامپ به‌جای رسیدگی به امور اساسی قربانیان، در حرکتی زشت و نمایشی به میان آنان رفت و به‌طرف آنها دستمال توالت پرتاب کرد! این رفتار ترامپ انتقادات گسترده رسانه‌ها و کاربران شبکه‌های اجتماعی را به همراه داشت. نتایج یک مطالعه جدید آمارهای تازه‌ای از شمار تلفات طوفان «ماریا» در «پورتو ریکو» که نشان می‌دهد به گونه‌ای که ۲۹۷۵ نفر در این طوفان کشته شده‌اند؛ آماری که سبب تشدید انتقادها از اقدامات دولت «دونالد ترامپ» برای کمک به طوفان‌زدگان پورتو ریکویی شد. در شرایط کنونی و با وجود گذشته بیش از 15 ماه از این حادثه بسیاری از مشکلات این جزیره همچنان به قوت خود باقی است و مسئولان آمریکایی نیز هیچ توجهی به آن ندارند.

  • طوفان کاترینا در سال 2005 نیز از نظر اقتصادی پرخسارت‌ترین طوفان در تاریخ آمریکا بود. این طوفان به سرعت ۲۸۰ کیلومتر در ساعت رسیده بود و در نهایت به مرگ ۱۸۰۰ نفر انجامید.

  • آتش‌سوزی مهیب کالیفرنیا در شهریور ماه سال گذشته میلیاردها دلار خسارت برجای گذاشت و علاوه‌بر خسارات گسترده مالی، بیش از ۶۰۰ نفر در این آتش سوزی مفقود و جان باختگان بیش از ۶۰ نفر گزارش شد. بر اساس گزارش مقامات، این آتش‌سوزی‌ها هزینه‌ای معادل 505 میلیون دلار برای ایالت کالیفرنیا در پی داشته است؛ این مبلغ برابر با هزینه‌ای است که در طول 20 سال گذشته صرف خاموش شدن آتش‌سوزی‌ها در ایالت کالیفرنیا شده است.

  • در تابستان 2017 نیز در آمریکا و کشورهای اطراف (طوفان هاروی) بیش از 50 نفر کشته شدند.

  • در سال 96 نیز بعد از توفان ایرما، ۴ میلیون و 400 هزار نفر از مردم آمریکا تا مدت‌ها بدون برق ماندند.

  • در پاییز 2018 بر اثر بارش شدید باران و راه افتادن سیل، 12 نفر در اسپانیا کشته شدند. در جریان این سیل بسیاری از مدارس بسته و جاده‌های زیادی مسدود شد.

  • وقوع سیل در سال گذشته میلادی در جنوب فرانسه نیز 15 کشته برجای گذاشت.

  • در ایتالیا نیز در سال 2018 به دنبال وقوع سیل، 30 تن کشته شدند.

  • وقوع سیل در ژاپن به عنوان یک کشور پیشرفته نیز در سال 2018 باعث کشته شدن 200 تن شد. در جریان زلزله سال 2011 نیز در ژاپن بیش از 20 هزار نفر کشته شدند.

  • ستاره‌های هدایت:

 

 

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی، خامنه‌ای نگهدار

 

شهید امیر سپهبد علی صیّاد شیرازی

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی

ولادت: 23 خرداد 1323، درگز (خراسان رضوی)

شهادت: 21 فروردین 1378، تهران، توسط منافقین

  • صیّاد شیرازی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در بحبوحه ی غائله سال ۱۳۵۸ ضدّ انقلاب در کردستان، به فرماندهی عملیات شمال غرب کشور برگزیده شد و در نبردهای کردستان به همراه شهید مصطفی چمران نقش مهمی ایفا نمود. اختلافات صیّاد با بنی‌صدر موجب خلع دو درجه و برکناری صیّاد شد. پس از خلع بنی صدر، با حضور شهید رجایی در سمت ریاست جمهوری، صیّاد شیرازی بار دیگر با دریافت دو درجه، به ارتش بازگشت و برای پایان دادن به ناهماهنگی ارتش و سپاه، قرارگاه مشترک عملیاتی سپاه و ارتش تحت عنوان قرارگاه حمزه سیّدالشهداء را راه اندازی کرد. سرهنگ صیّاد شیرازی با تأسیس قرارگاه حمزه، لشکرهای ۶۴ ارومیه، ۲۸ کردستان، تیپ ۲۳ هوابرد و تیپ ۳۰ گرگان، شهرهای بوکان و اشنویه را آزاد کرد. در تیر ۶۵ با پیشنهاد حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای خامنه‌ای به عضویت شورای عالی دفاع منصوب شد و در اردیبهشت ۶۶ به درجه سرتیپی ارتقا یافت. سرتیپ صیّاد شیرازی در سال ۶۷ در عملیات مرصاد که در خلال آن، مرزهای غربی ایران مورد هجوم سازمان تروریستی مجاهدین خلق (منافقین) قرار گرفته بود، با طراحی عملیاتی تحت عنوان عملیات مرصاد، نیروهای متجاوز را شکست داد.

  • صیّاد در مهر ۱۳۶۸، بنابه درخواست رئیس ستاد کل نیروهای‌مسلّح، و با موافقت و حکم فرماندهی معظّم کل‌قوا به سمت معاونت بازرسی ستاد کل نیروهای‌مسلّح و در شهریور ۷۲ به سمت جانشین ستاد کل منصوب شد. صیّاد پنج روز قبل از شهادت در ۱۶ فروردین ۱۳۷۸ همزمان با عید سعید غدیر، از سوی امام خامنه ای فرمانده معظّم کل قوا به درجه سرلشکری ارتقا پیدا کرد که این درجه مجدداً پس از شهادت وی، به سپهبدی ارتقا یافت.

  • فرازی از وصیت نامه شهید صیّاد:

«پروردگارا! رفتن در دست توست، من نمی دانم چه موقع خواهم رفت. ولی می دانم که از تو باید بخواهم مرا در رکاب امام زمان (عجل ا... فرجه) قرار دهی و آنقدر با دشمنان قسم خورده ات بجنگم تا به فیض شهادت برسم... خداوندا! ولیّ امرت حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای را تا ظهور حضرت مهدی (عج) زنده، پاینده و موفق بدار. آمین یا رب العالمین.»

 



·            احکام شرعی:

حکم شرعی «شرکت در مجالس رقص و موسیقی»

سؤال:  1. شرکت در جشن‌هایی که زنان و مردان در آنها مبادرت به رقص و نواختن موسیقی به‌طور جداگانه میکنند، چه حکمی دارد؟

2. آیا شرکت در عروسی‌هایی که در آنها مبادرت به رقص و نواختن موسیقی می‌شود، جایز است؟

3. آیا نهی از منکر در مجالسی که در آنها رقص انجام میشود، در صورتی که امر به معروف ونهی از منکر در شرکت کنندگان تأثیری نداشته باشد، واجب است؟

 

جواب: «به طور کلی اگر رقص باعث تهییج شهوت شود یا همراه با عمل حرام و یا مستلزم آن بوده و یا به صورت مختلط بین زنان و مردان اجنبی باشد، جایز نیست و فرقی نمی کند بین اینکه در جشن های عروسی باشد یا غیر آن؛ و شرکت در مجلس معصیت هم اگر مستلزم ارتکاب حرام مانند گوشدادن به موسیقی لهوی مناسب با مجالس لهو و گناه باشد و یا مفسده‌ای بر آن مترتّب شود یا حضور در آن تأیید گناه محسوب شود، جایز نیست و امّا تکلیف امر به معروف و نهی از منکر با عدم احتمال تأثیر، ساقط است.»

منبع: سؤال 1427 رساله أجوبة الإستفتائات امام خامنه ای

  • حدیث هفته:

 

پیامبر مکرّم اسلام (صلوات ا... علیه):

«هرکس مهمان قومی شد، بدون اجازه ی آنان، روزه ی مستحبّی نگیرد.»

الفقیه، ج2، ص80

 

 

منبع: سؤال 1427 رساله أجوبة الإستفتائات امام خامنه ای

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ خرداد ۹۸ ، ۱۵:۲۰
عمار