نشریه حقیقت

جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی جنوب شرق استان تهران

نشریه حقیقت

جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی جنوب شرق استان تهران


·      گام دوم:

 

7. سبک زندگی

توصیه های هفتگانه امام خامنه ای به جوانان، برای ساختن ایران بزرگ اسلامی:

«جهادی همه جانبه و هوشمندانه» در مقابل ترویج سبک زندگی غربی، لازم است

 

«سخن لازم دراین‌باره، بسیار است. آن را به فرصتی دیگر وا می گذارم و به همین جمله اکتفا می کنم که تلاش غرب در ترویج سبک زندگی غربی در ایران، زیان های بی‌جبران اخلاقی و اقتصادی و دینی و سیاسی به کشور و ملّت ما زده است؛ مقابله با آن، جهادی همه‌جانبه و هوشمندانه می طلبد که باز، چشم امید در آن، به شما جوان هاست.»

فرازی از بیانیه رهبر انقلاب اسلامی در 22 بهمن 1397

 

  • پرسش و پاسخ:

 

سؤال:آیا حوادث طبیعی در کشورهای پیشرفته، خسارات جانی و مالی ندارد؟

پاسخ:  اتفاقاً خسارت های جانی و مالی در کشورهای پیشرفته، بسیار بیشتر از ایران است.

بلایا و حوادث طبیعی مثل سیل، زلزله، طوفان، رانش زمین، سونامی، آتش‌فشان و... روزانه  اتفاق می‌افتد و روزی نیست که در اخبار و گزارش‌های رسانه‌های جهان، خبری از مرگ و میر ده‌ها، صدها و در برخی مواقع هزاران نفری مردم در این بلایای طبیعی منتشر نشود. علی‌رغم اینکه دولت‌ها در سراسر جهان برای مقابله با این بلایای طبیعی برنامه‌ریزی می‌کنند، با این وجود معمولاً چون این حوادث با غافلگیری همراه است، دولت‌ها قادر به مدیریت همه جوانب آن نیستند. متأسفانه در هر گاه حادثه ای طبیعی مثل زلزله و سیل در کشور ما اتفاق می افتد، عده ای هوچی تحت تأثیر رسانه های معاند، شروع به سمپاشی افکار عمومی می کنند، از جمله اینکه مدعی می شوند "این سیل و زلزله ها بلای الهی است!"، یا می گویند اگر این سیل و زلزله ها در کشورهای پیشرفته اتفاق بیفتد، اینقدر قربانی ندارد!" زهی خیال باطل ... اگر کمی اخبار مربوط به حوادث طبیعی در سایر کشورهای جهان را مرور کنیم، خواهیم دید که اتفاقاً خسارت های ناشی از اینگونه حوادث در ایران، بسیار بسیار کمتر از حتی کشورهای به اصطلاح پیشرفته است.

 

وقوع سیل در اول فروردین سال جاری در سه ایالت نبراسکا، آیووا و میسوری آمریکا بیش از یک میلیارد دلار خسارت بر جای گذاشته و منجر به مرگ چهار نفر در آیووا و نبراسکا شده. داده‌های ماهواره‌ای تحلیل شده به وسیله شرکت «گرو اینتلیجنس» نیز نشان می‌دهد دست کم ۴۰۰ هزار هکتار از زمین‌های زراعی آمریکا به دنبال وقوع طوفان مهیب در ۹ ایالت عمده تولید‌کننده محصولات کشاورزی طی ماه جاری دچار سیل زدگی شده است.

  • طوفان «هاروی» که موجب وقوع سیلاب بی‌سابقه در «هوستون» و مناطق اطراف آن شد، پرهزینه‌ترین حادثه سال ۲۰۱۷ بوده که ۱۲۵ میلیارد دلار خسارت برجا گذاشته است. همچنین طوفان‌های سال 2016 در مجموع ۲۵۱ نفر کشته شده‌اند.

  • در مهرماه ۹۶ وقتی طوفان به جزیره پورتوریکو رسید، ترامپ به‌جای رسیدگی به امور اساسی قربانیان، در حرکتی زشت و نمایشی به میان آنان رفت و به‌طرف آنها دستمال توالت پرتاب کرد! این رفتار ترامپ انتقادات گسترده رسانه‌ها و کاربران شبکه‌های اجتماعی را به همراه داشت. نتایج یک مطالعه جدید آمارهای تازه‌ای از شمار تلفات طوفان «ماریا» در «پورتو ریکو» که نشان می‌دهد به گونه‌ای که ۲۹۷۵ نفر در این طوفان کشته شده‌اند؛ آماری که سبب تشدید انتقادها از اقدامات دولت «دونالد ترامپ» برای کمک به طوفان‌زدگان پورتو ریکویی شد. در شرایط کنونی و با وجود گذشته بیش از 15 ماه از این حادثه بسیاری از مشکلات این جزیره همچنان به قوت خود باقی است و مسئولان آمریکایی نیز هیچ توجهی به آن ندارند.

  • طوفان کاترینا در سال 2005 نیز از نظر اقتصادی پرخسارت‌ترین طوفان در تاریخ آمریکا بود. این طوفان به سرعت ۲۸۰ کیلومتر در ساعت رسیده بود و در نهایت به مرگ ۱۸۰۰ نفر انجامید.

  • آتش‌سوزی مهیب کالیفرنیا در شهریور ماه سال گذشته میلیاردها دلار خسارت برجای گذاشت و علاوه‌بر خسارات گسترده مالی، بیش از ۶۰۰ نفر در این آتش سوزی مفقود و جان باختگان بیش از ۶۰ نفر گزارش شد. بر اساس گزارش مقامات، این آتش‌سوزی‌ها هزینه‌ای معادل 505 میلیون دلار برای ایالت کالیفرنیا در پی داشته است؛ این مبلغ برابر با هزینه‌ای است که در طول 20 سال گذشته صرف خاموش شدن آتش‌سوزی‌ها در ایالت کالیفرنیا شده است.

  • در تابستان 2017 نیز در آمریکا و کشورهای اطراف (طوفان هاروی) بیش از 50 نفر کشته شدند.

  • در سال 96 نیز بعد از توفان ایرما، ۴ میلیون و 400 هزار نفر از مردم آمریکا تا مدت‌ها بدون برق ماندند.

  • در پاییز 2018 بر اثر بارش شدید باران و راه افتادن سیل، 12 نفر در اسپانیا کشته شدند. در جریان این سیل بسیاری از مدارس بسته و جاده‌های زیادی مسدود شد.

  • وقوع سیل در سال گذشته میلادی در جنوب فرانسه نیز 15 کشته برجای گذاشت.

  • در ایتالیا نیز در سال 2018 به دنبال وقوع سیل، 30 تن کشته شدند.

  • وقوع سیل در ژاپن به عنوان یک کشور پیشرفته نیز در سال 2018 باعث کشته شدن 200 تن شد. در جریان زلزله سال 2011 نیز در ژاپن بیش از 20 هزار نفر کشته شدند.

  • ستاره‌های هدایت:

 

 

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی، خامنه‌ای نگهدار

 

شهید امیر سپهبد علی صیّاد شیرازی

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی

ولادت: 23 خرداد 1323، درگز (خراسان رضوی)

شهادت: 21 فروردین 1378، تهران، توسط منافقین

  • صیّاد شیرازی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در بحبوحه ی غائله سال ۱۳۵۸ ضدّ انقلاب در کردستان، به فرماندهی عملیات شمال غرب کشور برگزیده شد و در نبردهای کردستان به همراه شهید مصطفی چمران نقش مهمی ایفا نمود. اختلافات صیّاد با بنی‌صدر موجب خلع دو درجه و برکناری صیّاد شد. پس از خلع بنی صدر، با حضور شهید رجایی در سمت ریاست جمهوری، صیّاد شیرازی بار دیگر با دریافت دو درجه، به ارتش بازگشت و برای پایان دادن به ناهماهنگی ارتش و سپاه، قرارگاه مشترک عملیاتی سپاه و ارتش تحت عنوان قرارگاه حمزه سیّدالشهداء را راه اندازی کرد. سرهنگ صیّاد شیرازی با تأسیس قرارگاه حمزه، لشکرهای ۶۴ ارومیه، ۲۸ کردستان، تیپ ۲۳ هوابرد و تیپ ۳۰ گرگان، شهرهای بوکان و اشنویه را آزاد کرد. در تیر ۶۵ با پیشنهاد حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای خامنه‌ای به عضویت شورای عالی دفاع منصوب شد و در اردیبهشت ۶۶ به درجه سرتیپی ارتقا یافت. سرتیپ صیّاد شیرازی در سال ۶۷ در عملیات مرصاد که در خلال آن، مرزهای غربی ایران مورد هجوم سازمان تروریستی مجاهدین خلق (منافقین) قرار گرفته بود، با طراحی عملیاتی تحت عنوان عملیات مرصاد، نیروهای متجاوز را شکست داد.

  • صیّاد در مهر ۱۳۶۸، بنابه درخواست رئیس ستاد کل نیروهای‌مسلّح، و با موافقت و حکم فرماندهی معظّم کل‌قوا به سمت معاونت بازرسی ستاد کل نیروهای‌مسلّح و در شهریور ۷۲ به سمت جانشین ستاد کل منصوب شد. صیّاد پنج روز قبل از شهادت در ۱۶ فروردین ۱۳۷۸ همزمان با عید سعید غدیر، از سوی امام خامنه ای فرمانده معظّم کل قوا به درجه سرلشکری ارتقا پیدا کرد که این درجه مجدداً پس از شهادت وی، به سپهبدی ارتقا یافت.

  • فرازی از وصیت نامه شهید صیّاد:

«پروردگارا! رفتن در دست توست، من نمی دانم چه موقع خواهم رفت. ولی می دانم که از تو باید بخواهم مرا در رکاب امام زمان (عجل ا... فرجه) قرار دهی و آنقدر با دشمنان قسم خورده ات بجنگم تا به فیض شهادت برسم... خداوندا! ولیّ امرت حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای را تا ظهور حضرت مهدی (عج) زنده، پاینده و موفق بدار. آمین یا رب العالمین.»

 



·            احکام شرعی:

حکم شرعی «شرکت در مجالس رقص و موسیقی»

سؤال:  1. شرکت در جشن‌هایی که زنان و مردان در آنها مبادرت به رقص و نواختن موسیقی به‌طور جداگانه میکنند، چه حکمی دارد؟

2. آیا شرکت در عروسی‌هایی که در آنها مبادرت به رقص و نواختن موسیقی می‌شود، جایز است؟

3. آیا نهی از منکر در مجالسی که در آنها رقص انجام میشود، در صورتی که امر به معروف ونهی از منکر در شرکت کنندگان تأثیری نداشته باشد، واجب است؟

 

جواب: «به طور کلی اگر رقص باعث تهییج شهوت شود یا همراه با عمل حرام و یا مستلزم آن بوده و یا به صورت مختلط بین زنان و مردان اجنبی باشد، جایز نیست و فرقی نمی کند بین اینکه در جشن های عروسی باشد یا غیر آن؛ و شرکت در مجلس معصیت هم اگر مستلزم ارتکاب حرام مانند گوشدادن به موسیقی لهوی مناسب با مجالس لهو و گناه باشد و یا مفسده‌ای بر آن مترتّب شود یا حضور در آن تأیید گناه محسوب شود، جایز نیست و امّا تکلیف امر به معروف و نهی از منکر با عدم احتمال تأثیر، ساقط است.»

منبع: سؤال 1427 رساله أجوبة الإستفتائات امام خامنه ای

  • حدیث هفته:

 

پیامبر مکرّم اسلام (صلوات ا... علیه):

«هرکس مهمان قومی شد، بدون اجازه ی آنان، روزه ی مستحبّی نگیرد.»

الفقیه، ج2، ص80

 

 

منبع: سؤال 1427 رساله أجوبة الإستفتائات امام خامنه ای

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۳/۰۴
عمار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی