نشریه حقیقت

جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی جنوب شرق استان تهران

نشریه حقیقت

جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی جنوب شرق استان تهران

یادداشت هفته:

نقش مؤثر «مردم» در عبور کشور از فتنه ها

از «فتنه 78» تا «فتنه 88» تا «فتنه 98»

روشنگری های «رهبر»، و تشخیص و حضور به‌موقع «مردم»، رمز عبور کشور از فتنه‌ها بوده است

 

با بررسی خصومت ها و بحران سازی های دشمنان در مسیر جمهوری اسلامی در این 41 سال، درمی‌یابیم که دهه ی اول عمر بابرکت این نظام مقدّس عمدتاً به دفع حملات خارجی در قالب جنگ نظامی سپری شد، لکن پس از پایان جنگ تحمیلی و ناکامی دشمنان، مرحله ی دیگری از دشمنی و مبارزه با انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی در دستور کار دشمنان خارجی و داخلی قرار گرفت: ایجاد "فتنه" در داخل کشور!

  • فتنه 18 تیر 1378

از اوایل دهه 70، دشمن با آغاز تهاجم فرهنگی و سرمایه گذاری بر عناصر خائن و منافق داخلی، زمینه های ایجاد فتنه را به تدریج فراهم کرد. 18 تیر سال 1378 آغاز فتنه ای چندروزه در خیابان های اطراف دانشگاه تهران و کوی دانشگاه بود که در نتیجه ی اقدامات پشت پرده ی برخی نفوذی های وقت (اصلاح طلبانی همچون مصطفی تاج‌زاده، بهزاد نبوی و سعید حجاریان) و هماهنگی با مسئولین دولت وقت و عوامل بیگانه خارجی شکل گرفت، اما نهایتاً پس از سخنرانی راهگشای رهبر معظّم انقلاب در 21 تیر و سپس تشخیص به موقع مردم و راهپیمایی ولایتمدارانه در 23 تیر، "فتنه ی خواص" جمع شد. لکن دورانی پر از چالش و آشوب، فساد و اختلاس، تحریم، نفوذ بیگانه و خیانت های خواص، مقابل نظام و مردم قرار گرفت تا اینکه سال 1384 با روی کار آمدن دولتی انقلابی، به تعبیر رهبر انقلاب، قطار انقلاب به ریل اصلی خود بازگشت و کار دشمنان خارجی و فتنه گران داخلی، دشوارتر شد.

  • فتنه سبز 88

پس از گذشت چهارسال از عملکرد موفق و رضایتبخش دولت نهم (در نظر مردم و رهبر انقلاب)، دشمن خارجی و فتنه گر داخلی دست به دست هم دادند تا برای حفظ منافع خود، از ادامه مسیر چهارسال گذشته جلوگیری کنند. این بار انتخابات ریاست جمهوری سال 1388 عرصه ی فتنه گری با رمز تقلّب، گردید. قریب به هشت ماه (از 22 خرداد تا 22 بهمن) کشور دچار چالش و آشوب و اغتشاش اشرار و فتنه گران شد. در ابتدای وقوع فتنه، گرچه در اثر تبلیغات سوء و دروغ پراکنی های سران فتنه، بخشی از مردم دچار شبهه شدند، اما پس از خطبه های روشنگرانه و حکیمانه ی امام خامنه ای در نمازجمعه 29 خرداد 88، گره ذهنی عموم مردم باز شد و صف خود را از فتنه گران جدا کردند. نتیجه اینکه، از راهپیمایی غیرقانونی 25 خرداد 88 تا هنجارشکنی ها در روز قدس و 13 آبان و 16 آذر، همین طور از جمعیت کف خیابانی کاسته شد تا اینکه اغتشاشات روز عاشورای 88 فقط اشرار و ضدّ انقلاب کف خیابان ها آمدند و به مقدّسات دینی و انقلابی مردم اهانت کردند. اما دو روز بعد، در 9 دی مجدداً مردم (این بار با جمعیتی بی سابقه) در خیابان ها حاضر شدند و بساط فتنه گران را جمع کردند.

  • فتنه اقتصاد و معیشت (دی ماه 1396)

فتنه گران اما ناامید نشده و دوباره مشغول طراحی و برنامه ریزی شدند. چند ماه پس از انتخابات 1396، بی عرضگی و ناکارآمدی دولت تدبیروامید، موجب اعتراض بحقّ مردم به وضعیت اقتصادی و معیشتی شد و همین اعتراض ها بستر وقوع فتنه ای دیگر را فراهم آورد. راه اندازی تجمعات و راهپیمایی های غیرقانونی با شعارهای تند و هنجارشکن همراه با شرارت و اغتشاش و ناامنی، چندروزی (حدوداً از 8 دی تا 11 دی) فضای کشور را ملتهب کرد. اما مردم خودجوش برای محکومیت فتنه گران به میدان آمدند تا اینکه در 19 دی ماه، سخنرانی رهبر انقلاب آبی بر آتش فتنه گران ریخت و فتنه جمع شد. ایشان در آن سخنرانی درخصوص نقش تعیین کننده و مؤثر مردم در عبور از فتنه فرمودند:

«به مردم عرض می کنم که خدا از شما راضی باشد؛ خوب عمل کردید؛ خوب عمل کردید. در طول این سال ها هرجا کشور نیاز داشت، شماها وارد شدید؛ بی‌منّت، بی‌توقّع، با بصیرت وارد میدان شدید. ملّت عزیز ما خیلی خوب عمل کرد. خداوند إن‌شاء‌ا... توفیقاتش را، رحمتش را، فضلش را بر این ملّت نازل کند. سینه‌ سپر کردید، این کشور را شما نجات دادید؛ ملّت ایران نجات داد. هم در قضایای دفاع‌ مقدّس که ملّت نجات داد، هم در قضایای سیاسی، هم در قضایای علمی. علم را جوان های شما پیش بردند... حضور شما به کشور آبرو داده است. هرجا حضور مردم لازم است -حالا چه 22 بهمن، چه روز قدس، چه در قضایایی مثل 9 دی و امثال اینها- مردم حاضر می شوند؛ آبرو دادید به کشور. در انتخابات، در راهپیمایی‌ها، در هرجا که حضور مردمی لازم بوده است، حضور مردم توانسته است تأثیر بگذارد؛ آبروی کشور را شما حفظ کردید.» 19/10/1396

  • فتنه بنزین (آبان 1398)

دو سال پس از آن فتنه، این بار در آبان ماه 98، در نتیجه ی بی‌تدبیری (سهوی یا عمدی) دولت مدعی تدبیروامید در اجرای بسیار غلط یک مصوبه ی قانونی، بازهم اعتراضات بحقّ مردمی شکل گرفت و بستر فتنه گری فراهم شد. قریب به 48 ساعت (25 و 26 آبان) تعدادی از شهرهای کشورمان صحنه ی وقوع کم سابقه ترین خشونت ها و وحشی گری ها توسط عده ای اشرار و اراذل و اوباش شد که در نتیجه ی آن تعدادی از هموطنان بی گناهمان توسط فتنه گران به شهادت رسیدند و خسارت های فراوانی به اموال عمومی و خصوصی وارد شد. گرچه در ساعات اولیه وقوع اعتراض ها، بخشی از مردم عادی هم حضور داشتند، اما بلافاصله پس از سخنرانی امام خامنه ای در صبح روز 26 آبان مبنی بر "جدا کردن صف مردم از اشرار"، مردم معترض علی رغم اعتراض بحق و بجایی که داشتند، به جهت ناکام گذاشتن فتنه گران و اشرار و برای حفظ امنیّت کشور، فورا صف خود را جدا کرده و با راهپیمای متعدد و نیز تجمع بزرگ مردم تهران در 4 آذر، خواهان برخورد با فتنه گران و اشرار شدند و نهایتاً فتنه جمع شد.

  • وجه اشتراک فتنه‌های 30 سال اخیر

از بررسی فراز و فرود فتنه های سه دهه ی اخیر در کشورمان چند نکته نمایان می شود:

اولاً منشأ همه ی این فتنه ها، از "خواص داخلی و نفوذی" بوده است؛ قدرت طلبی ها و منفعت طلبی های جناحی خواص پشیمان از انقلاب و حتی برخی مسئولین نالایق و أحیاناً نفوذی، بسترساز فتنه ها شده است.

ثانیاً همه ی این فتنه ها، از سوی "دشمن خارجی" (عمدتاً آمریکا، انگلیس، رژیم صهیونیستی و آل سعود) مورد حمایت مالی و تبلیغاتی گسترده قرار گرفته است.

ثالثاً گرچه وقوع فتنه ها، با بهانه هایی همچون، توقیف یک روزنامه اصلاح طلب(سال 78)، تقلّب(سال 88)، مشکلات اقتصادی و معیشتی(سال 96)، گرانی بنزین(سال 98) و... شروع شده، اما هدف نهایی همه ی این فتنه ها، "براندازی نظام اسلامی" بوده که در زبان دشمنان هم آشکارا بارها مطرح شده است.

رابعاً در همه ی این فتنه ها، رمز عبور از فتنه و ناکامی فتنه گران، در سخنرانی روشنگرانه ی امام خامنه ای و تشخیص و بصیرت و حضور به موقع مردم، بوده است. اگر عراق و لبنان هم این رمز موفقیت را داشتند، التهاب در این کشورها به درازا نمی کشید. بنابراین قطعاً در حوادث یا فتنه های احتمالی آینده هم، همین "پیوند امام و امّت" است که چشم فتنه ها را کور خواهد کرد.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۰/۰۹
عمار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی