نشریه حقیقت

جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی جنوب شرق استان تهران

نشریه حقیقت

جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی جنوب شرق استان تهران

۱۴ فروردين ۹۸ ، ۱۹:۵۱

پیام اصلی یک دیدار مهم و تاریخی

·        یادداشت هفته:

پیام اصلی یک دیدار مهم و تاریخی:

پیروزی محور «مقاومت»؛ شکست محور «سازش و اعتدال»

پیروزی محور مقاومت در سوریه، آمریکا را عصبانی کرده است

 

سفر آقای بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه به ایران و دیدار وی با امام خامنه ای، یک سفر تاریخی و مهم در ابعاد گوناگون است که به اختصار به مهمترین ابعاد آن می پردازیم.

·          روابط دو کشور؛ برادرانه و فراتر از راهبردی

نحوه‌ی استقبال رهبر انقلاب از بشار اسد آنچنان صمیمی و دوستانه بود که نشان می‌داد روابط دو کشور حتی از سطح راهبردی نیز فراتر است. روابطی برادرانه و صمیمی که بدون هیچ‌گونه شائبه‌ای است. در واقع ایران پیروزی سوریه را پیروزی خود می‌داند. آنچه ایران در دفاع از سوریه انجام داد، ادای دین تاریخی بوده به خاطر حمایت‌های‌ سوریه در جنگ تحمیلی ایران و مواضعی‌که علیه تجاوزگری صدام داشت و در واقع پاسخی به مواضع مؤثر سوریه در دهه‌ی 60 است و علاوه بر این موضوع، نشان‌دهنده‌ی ثبات و استواری دو کشور در هم‌پیمانی است. این پیمان بر اثر عواطف و احساسات شکل نگرفته است. بیش از چهل سال است که به‌رغم همه‌ی مشکلات، این هم‌پیمانی راهبردی ادامه پیدا کرده و روزبه‌روز گسترش پیدا می‌کند.

·          پیامی جدّی برای اسرائیلی‌ها

نکته‌ی حائز اهمیت دیگر این است که سفر بشار اسد به ایران کمی قبل از سفر نتانیاهو به مسکو و دیدار وی با پوتین انجام شد. این زمان‌بندی نشان‌دهنده‌ی این است که این دیدار پیامی جدّی برای اسرائیلی‌ها دارد که گمان نبرند با یک سری حملات هوایی و فشار آوردن به دولت سوریه، باعث بحران میان روابط ایران و سوریه خواهند شد. در چنین وضعیتی بشار اسد به ایران سفر کرد و دیدارهای بسیار مهم و راهبردی صورت گرفت تا پیامی به‌طرف اسرائیلی باشد و همچنین کشورهای دیگر که در بحران سوریه مؤثر هستند و نبایستی به‌هیچ‌عنوان در معادلات خود محاسبه کنند که سوریه تحت‌فشار خواهان خروج نیروهای ایران از سوریه خواهد شد. رابطه‌ی دو کشور رابطه‌ای عمیق است و جالب اینجاست که هر چقدر فشارها بیشتر شده، اتفاقاً روابط دو کشور گسترش بیشتری پیدا کرده است.

·          تقویت کل محور مقاومت

همچنین رهبر انقلاب اشاره داشتند که مقاومت سوریه باعث تقویت کل محور مقاومت نیز شده است. یعنی تنها مؤثر در سوریه نبوده، بلکه کل محور مقاومت بهره‌مند شدند. اعضای محور مقاومت وارد این بحران شدند و مقاومت کردند؛ پیروزی سوریه در حقیقت پیروزی محور مقاومت است. در مقابل محورهایی که در مقابل محور مقاومت تشکیل شدند، همچون محور اعتدال یا محور کشورهای غربی عربی، ائتلاف‌های بین‌المللی و ... همگی شکست خوردند. لذا امام امّت در دیدار با بشار اسد فرمودند: «جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته در کنار ملّت سوریه خواهد بود، زیرا این کار را کمک به جریان و حرکت مقاومت می‌داند و با اعتقادی از صمیم قلب، به حمایت از مقاومت افتخار می‌کند.»

·        پیام اصلی این دیدار که اشک شوق سید حسن نصرالله را هم سرازیر کرده بود و موجب امید و سرور جبهه مقاومت شد،این است که محور مقاومت پیروز و یکه تاز در این منطقه شده است و محور سازش و اعتدال برجامی رو به انزوا و زوال است،این مسئله موجب عصبانیت آمریکا شده است. رهبر انقلاب بارها در این بحران چندساله سوریه تاکید کرده بودند که سرنوشت این جنگ و مقابله با دشمنان،در جبهه ها مشخص میشود،نه در میز مذاکرات دیپلماتیک. امروز این ادعا بر همگان ثابت شد و آن کسانی که خیال میکردند می شود با دشمن متجاوز سر یک میز نشست وقاه قاه خندید و مذاکره کرد،امروز دارند به چشم میبینند که تنها عامل پیروزی در مقابل تجاوز دشمنان و بیگانگان،مقاومت است. در باطل بودن گفتمان سازش و اعتدال،همین بس که سردمدارانش هم اهل مقاومت نیستند و دم به ساعت در حال استعفا و جاخالی دادن هستند.

 

 

·        

 یادداشت دوم:

 

در خرید شب عید، خودتان انتخاب کنید:

«خرید برند خارجی» و تقویت «تولیدکننده خارجی و وارداتچی سرمایه‌دارِ مُفتخور»؟

یا ...

«خرید کالای ایرانی» و تقویت «تولیدکننده و کارگر ایرانی»؟

 

·               «حمایت از کالای ایرانی یعنی حمایت از این کارگر، یعنی حمایت از نیروی کار، یعنی حمایت از تولید. این حمایت، همه‌جانبه است؛ هم مردم باید حمایت کنند، هم دولت باید حمایت کند... چرا باید یک عده‌ای اصرار داشته باشند که حتماً بروند جنس خارجی و فلان مارک خارجی و مانند اینها را مصرف کنند؟ این چه مرضی است؟ این چه بدفهمی و کج‌فهمی‌ای است که بعضی دارند؟ کالای ایرانی مصرف کنیم. تصمیم بگیریم؛ مؤسّسات بزرگ، خود دولت، دیگران، همه تصمیم بگیرند که از کالای ایرانی حمایت کنند. ما تعصّب علیه دیگران نداریم، نمی خواهیم دشمنی کنیم؛ ما می خواهیم فرزند خودمان، جوان خودمان و کارگر خودمان را وادار کنیم به کار؛ می خواهیم او را سرگرم اشتغال کنیم، می خواهیم او را از مضرّات بیکاری نجات بدهیم. بیکاری خیلی مضرّات دارد؛ مضرّات اجتماعی دارد، مضرّات امنیّتی دارد، مضرّات اخلاقی دارد، انواع و اقسام مضرّات دارد. راهش همین حمایت از کالای ایرانی است. از کالای ایرانی، از تولید ایرانی، بایستی طرفداری بشود و حمایت بشود.» امام خامنه ای، 10/2/1397

·          در این شکی نیست که مسئولین مربوطه در دولت و مجلس، عزم یا عُرضه ی لازم برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی را ندارند. اما نمی توان دست روی دست گذاشت تا شاید سر این آقایان بی کفایت به سنگ بخورد. یقیناً یک نقش اساسی در تقویت اقتصاد ملّی به عهده مردم است. مردم هستند که با استقبال یا عدم استقبال خود از فلان جنس و فلان برند، تولیدکننده و عرضه کننده را تشویق به تولید و عَرضه ی بیشتر می کنند. این ما مردم هستیم که با انتخاب خود هنگام خرید کردن، معین می کنیم که اقتصاد ملّی خودمان قوی شود، یا اقتصاد کشورهای خارجی! در این خریدهای شب عید باید خودمان تصمیم بگیریم که آیا خرید اجناس خارجی را ترجیح بدهیم تا منجر به تقویت تولیدکننده خارجی و وارداتچی های سرمایه دار و مفتخور شود، یا اینکه خرید کالای ایرانی را ترجیح بدهیم تا موجب تولیدکننده داخلی و کارگر ایرانی شود؟

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۱/۱۴
عمار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی