نشریه حقیقت

جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی جنوب شرق استان تهران

نشریه حقیقت

جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی جنوب شرق استان تهران

۱۰ مطلب در فروردين ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • گام دوم:

 

6. عزّت ملّی، روابط خارجی و مرزبندی با دشمن

توصیه های هفتگانه امام خامنه ای به جوانان، برای ساختن ایران بزرگ اسلامی:

دولت جمهوری اسلامی موظّف است

مرزبندی خود با آمریکا و برخی دولت های اروپایی را حفظ کند

 

·      پدیده‌های جهانی که تحقّق یافته یا در آستانه‌‌ی ظهورند:

۱- تحرّک جدید نهضت بیداری اسلامی بر اساس الگوی مقاومت در برابر سلطه‌ی آمریکا و صهیونیسم

۲- شکست سیاست‌های آمریکا در منطقه‌ی غرب آسیا و زمین‌گیر شدن همکاران خائن آنها در منطقه

۳- گسترش حضور قدرتمندانه‌ی سیاسی جمهوری اسلامی در غرب آسیا و بازتاب وسیع آن در سراسر جهان سلطه

·      اینها بخشی از مظاهر عزّت جمهوری اسلامی است که جز با شجاعت و حکمت مدیران جهادی به دست نمی‌آمد. سردمداران نظام سلطه نگرانند؛ پیشنهادهای آنها عموماً شامل فریب و خدعه و دروغ است. امروز ملّت ایران علاوه‌ بر آمریکای جنایتکار، تعدادی از دولت های اروپایی را نیز خدعه‌گر و غیر قابل اعتماد می داند. دولت جمهوری اسلامی باید مرزبندی خود را با آنها با دقّت حفظ کند.

·     وظایف دولت جمهوری اسلامی:

۱- مرزبندی خود را با آمریکا و تعدادی از دولت های اروپایی با دقّت حفظ کند.

۲- از ارزش های انقلابی و ملّی، یک گام هم عقب‌نشینی نکند.

۳- از تهدیدهای آنان نهراسد.

۴- عزّت کشور و ملّت خود را در نظر داشته باشد.

۵- حکیمانه و مصلحت‌جویانه و از موضع انقلابی، مشکلات قابل حل خود را با آنان حل کند.

۶- در مورد آمریکا، حلّ هیچ مشکلی متصوّر نیست و مذاکره با آن، جز زیان مادّی و معنوی نخواهد داشت.

فرازی از بیانیه رهبر انقلاب اسلامی در 22 بهمن 1397

 

·        ستاره‌های هدایت:

 

 

به شدت، ولایی و تکلیف‌گرا بود

 

شهید سیّد مرتضی آوینی

کارگردان مستندهای روایت فتح

ولادت: 21 شهریور 1326، شهرری

شهادت: 20 فروردین 1372، فکه

·  محمدعلی فارسی، مستندساز و از دوستان شهید آوینی می گوید:

«نگاه مرتضی این طور بود که خود را منجی نمی دانست و فقط هر کاری از دستش بر می آمد، انجام می داد. می گویند ایرانی ها هر کدام یک خدای کوچک هستند و نمی توانند کار جمعی کنند و دوست دارند انتهای کار را ببینند، اما مرتضی اینچنین نبود. می گفت: من یک تکلیفی دارم. آن وقت بود که احساس می کردی، یک جوری وصل به ولایت است و همین مسأله، همه چیز را برایش حل می کند. می گفت: من تکلیف دارم روایت فتح بسازم و آخرش به من ربطی ندارد. بالاخره جانش را هم سر این راه گذاشت.

مرتضی به شدت ولایی بود. ظاهراً در یکی از جلساتی که بچه‌های سپاه یا بسیج به دیدن آقای خامنه‌ای رفته بودند، ایشان فرموده بودند: چرا تولید برنامه "روایت فتح" قطع شده؟ الآن وقتش است، باید این برنامه ادامه پیدا کند. کلمه "باید" به گوش مرتضی رسیده بود. در صورتی که روی صحبت رهبری به مسئولان کار بود، اما مرتضی این حرف را به خودش می‌گیرد که: من "روایت فتح" را ساخته بودم و ادامه اش بر من تکلیف شده است.»

·  مهدی نصیری، نویسنده و سردبیر وقت روزنامه کیهان نیز در رابطه با ظلم محمدعلی زم (پدر روح ا... زم، ادمین کنونی کانال ضدّ انقلاب آمدنیوز) نسبت به شهید آوینی می گوید:

«اگر بحث جفا باشد، بیشترین جفا به آقای آوینی را مدیریت وقت حوزه هنری (محمدعلی زم) می کرد که امکانات لازم را به آقای آوینی نمی داد و بارها از "نشریه سوره" ابراز نارضایتی می کرد و مثلاً فروش کمِ نشریه را بهانه فشار به آقای آوینی قرار می داد و تهدید به تعطیلی سوره می کرد و بنده چندین بار شاهد ناراحتی آقای آوینی از حوزه هنری بودم، اما نمی دانم چرا این مسائل انعکاسی در مصاحبه های بعضی از دوستانی که در پی معرفی جفاکاران به آوینی هستند، ندارد.»

20 فروردین،سالروز شهادت سید رضا آوینی،"روز هنر انقلاب اسلامی"،گرامی باد.

  • پرسش و پاسخ:

 

سؤال:«تقی زاده» کیست و چه افکاری دارد؟

پاسخ:  یک روحانی دورو، منافق، اهل لفّاظی، به شدت غربزده و بیگانه‌پرست و بخصوص عاشق انگلیس!

«سیدحسن تقی‌زاده» متولد شهریور 1257 شمسی در تبریز و از خانواده ای روحانی بود. وی از رهبران انقلاب مشروطیت و از رجال سیاسی بحث‌انگیز معاصر بود که در هنگام قتل شهید شیخ فضل ا... نوری نیز هیأت‌مدیره موقت را سردمداری می‌کرد. نام «تقی‌اُف» را که برای خود در اوقات جوانی یعنی وقتی که طلبه علوم دینی بود انتخاب کرد، میزان اجنبی‌پرستی و گرایش او را به بیگانگان می‌رساند. او در آغاز به گونه ای در این عقیده تعصب داشت که می‌گفت: «صلاح کشور منوط بر این است که ایرانیان به‌طور کلی از نظر صورت، معنا، جسم و روح باید فرنگی‌مآب شوند!» و جاذبه غرب‌زدگی را اگرچه به مستعمره بودن کشور منجر شود، به استقلال فرهنگی و حریّت ترجیح می‌داد!

·     تقی‌زاده در زندگی سیاسی خود، به رنگ‌های گوناگون درآمده و وارونه‌بازی‌ها کرده است. زمانی خود را «آزادی‌خواه انقلابی» نامیده و هنگامی دیگر به «آلت فعل ِقدرت فائقه» بودنِ خویش اعتراف کرد. روزی دشمن برپا شدن مجلس سنا بود و روز دیگر بر کرسی ریاست آن مجلس نشست! روزی فریاد جنگ با محمدعلی میرزا و فداکاری در راه آزادی را سر می‌داد و فردای آن، کلاه فرنگی بر سر می‌گذاشت و پنهانی به سفارت انگلیس می‌گریخت و در آنجا سفارت انگلیس را وکیل رسمی خود می‌کرد که دارایی‌اش را از دولت ایران درخواست کند!

·     هیچ آدم بیداردل، بی‌غرض و رادمردی نیست که از تقی زاده به نیکی یاد کند. وی یکی از مزدورانی است که در لُژ بیداری ایران عضویت داشت و بعدها از چندین سازمان فراماسونری سر درآورد. اگر سیاهکاری های او نوشته شود، مثنوی هفتاد من کاغذ خواهدشد. دفتر زندگی این مردِ دورو و منافق، سراسر فریب، ریاکاری، نیرنگ، ناباوری به هر اصل اخلاقی، ملّی و شرافت انسانی است. به قول محمود محمود: «این مرد کسی است که دین را از او گرفتند و هیچ مبنای اخلاقی را جانشین آن نکردند». به ایران و ملّت ایران خیانت کرده است. چه خوش گفت آن کس که در باره‌اش دادسخن داد: «مادر دهر، چنین خائنی نزاد!» در آخر نیز بیشترین بهره‌برداریِ دولت انگلیس از این جیره‌خوارِ دست‌نشانده درسال 1933 میلادی که او را در مقام وزارت دارایی رژیم شاه قرار داده بودند، به ثمر رسید.

تقی‌زاده با نیروی لفاظی و با کمک مطالعات خود در مجلس اول- که بیشتر نمایندگانش کاسب و عوام بودند- زود خودنمایی کرد و نطق‌های پرحرارت او، اسباب شهرت و ترقی وی شد. تقی‌زاده تغییرات سیاسی ایران و موقعیت زمان را با هوشمندی درک کرد و خود را با آن تغییرات هماهنگ ساخت و راه پیشرفت خود را هموار کرد. نهایتاً این روحانی غربزده ی خائن که قائل بود برای پیشرفت کشور، باید از فرق سر تا نوک پا غربی شویم، و خود او نیز دیگر کسوت و لباس روحانیت را هم به کلی کنار گذاشته بود، در بهمن 1348 شمسی در تهران، مُرد.

·        امام خامنه ای رهبر انقلاب در رابطه با خط فکری انحرافی در میان روشنفکران غربزده دوران مشروطه بخصوص امثال "تقی زاده" فرمودند: «از اواسط دوره ی قاجار، نشانه های پیشرفت اروپایی در کشور ما به تدریج شروع کرد به ظاهر شدن. روشنفکران ما کسانی بودند که به اروپا می رفتند یا نوشته های آنها را می خواندند؛ لذا با پیشرفت های آنها آشنا می شدند و خود را در مقابل آنها ناتوان و حقیر می دیدند. این حرفِ تکرار شده ای است از طرف روشنفکرهای صدر مشروطه، که ما فقط و فقط باید دنبال غربی ها راه بیفتیم و به هرچه آنها می گویند، در همه ی شئون زندگی مان عمل کنیم؛ این حرفی که از تقی زاده و دیگران نقل شده و واقعیت هم دارد. اینها می گفتند ما باید صددرصد به نسخه ی آنها عمل کنیم تا پیش برویم؛ یعنی مجال ابتکار، ابداع، خلاقیت و نگاه بومی به مسائل علمی و صنعتی مطلقاً در محاسبه ی اینها نمی گنجید.» 5/12/1383

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ فروردين ۹۸ ، ۱۳:۱۰
عمار

  • گام دوم:

 

5. استقلال و آزادی

توصیه های هفتگانه امام خامنه ای به جوانان، برای ساختن ایران بزرگ اسلامی:

همه - مخصوصاً دولت- موظّف به حراست از استقلال و آزادی هستند

 

  • «استقلال ملّی به معنی آزادی ملّت و حکومت از تحمیل و زورگویی قدرت های سلطه‌گر جهان است. و آزادی اجتماعی به‌معنای حقّ تصمیم‌گیری و عمل کردن و اندیشیدن برای همه‌ی افراد جامعه است؛ و این هر دو از جمله‌ی ارزش های اسلامی‌اند و این هر دو عطیّه‌ی الهی به انسان ها‌یند و هیچ کدام تفضّل حکومت ها به مردم نیستند. حکومت ها موظّف به تأمین این دو هستند.

  • منزلت آزادی و استقلال را کسانی بیشتر می دانند که برای آن جنگیده‌اند. ملّت ایران با جهاد چهل‌ساله‌ی خود از جمله‌ی آنها است. استقلال و آزادی کنونی ایران اسلامی، دستاورد، بلکه خون‌آوردِ صدها هزار انسان والا و شجاع و فداکار است؛ غالباً جوان، ولی همه در رتبه‌های رفیع انسانیّت. این ثمر شجره‌ی طیّبه‌ی انقلاب را با تأویل و توجیه‌های ساده‌لوحانه و بعضاً مغرضانه، نمی توان در خطر قرار داد.

  • همه -مخصوصاً دولت جمهوری اسلامی‌- موظّف به حراست از آن با همه‌ی وجودند. بدیهی است که «استقلال» نباید به معنی زندانی کردن سیاست و اقتصاد کشور در میان مرزهای خود، و «آزادی» نباید در تقابل با اخلاق و قانون و ارزش های الهی و حقوق عمومی تعریف شود.»

فرازی از بیانیه رهبر انقلاب اسلامی در 22 بهمن 1397

 

  • ستاره‌های هدایت:

 

 

«اسلام»، تنها راه نجات و سعادت ماست

 

سردار شهید مهندس مهدی باکری

فرمانده لشکر 31 عاشورا

ولادت: 30 فروردین 1333، میاندوآب

شهادت: 25 اسفند 1363، جزیره مجنون

شهید باکری و همرزمانش نقش مهمی در برپایی تظاهرات شهر تبریز در ۱۵ خرداد ۱۳۵۴ و ۱۳۵۵ داشتند. همان زمان، وی توسط ساواک شناسایی و دستگیر شد و پس از بارها بازجویی، تحت نظر آزاد گردید. پس از اخذ دیپلم وارد دانشگاه تبریز شد و در رشته مهندسی مکانیک شروع به تحصیل کرد. در حین تحصیل، خبر شهادت برادرش، علی باکری را به وی دادند. با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، شهید باکری نقش فعالی در سازماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی داشت. وی همزمان با فعالیت در سپاه، مسئولیت شهرداری ارومیه را نیز بر عهده گرفت و مدتی هم دادستان دادگاه انقلاب ارومیه شد.

مهدی باکری در عملیات بدر  در اثر اصابت تیر مستقیم نیروهای بعثی، در ۲۵ اسفند ۱۳۶۳ به فیض شهادت نائل شد. در این هنگام، در حالی که یاران او سعی در انتقال پیکرش به وسیله قایق به عقب را داشتند، قایق هدف اصابت شلیک مستقیم آرپی‌جی یکی از نیروهای دشمن قرار گرفت و در اروندرود غرق شد. پیکر وی و سایر سربازانش هیچگاه یافت نشد و وی همچنان مفقودالأثر می‌باشد.

  • فرازی از وصیت نامه شهید مهدی باکری:

«سلام بر روح خدا، نجات دهنده ما از عصر حاضر، عصر ظلم و ستم، عصر کفر و الحاد، عصر مظلومیت اسلام و پیروان واقعی اش. عزیزانم شبانه‌روز باید شکرگزار خدا باشیم که سرباز راستین صادق این نعمت شویم و باید خطر وسوسه های درونی و دنیافریبی را شناخته و بر حذر باشیم که صدق نیت و خلوص در عمل، تنها چاره ساز است. ای عاشقان اباعبدا... ، بایستی شهادت را در آغوش گرفت، گونه ها بایستی از شوقش سرخ شود و ضربان قلب تندتر بزند. بایستی محتوای فرامین امام را درک و عمل کنیم تا بلکه قدری از تکلیف خود را در شکر گزاری بجا آورده باشیم.

بدانید اسلام تنها راه نجات و سعادت ماست، همیشه به یاد خدا باشید و فرامین خدا را عمل کنید. پشتیبان و از ته قلب، مقلّد امام باشید، اهمیت زیاد به دعاها و مجالس یاد اباعبدا... و شهدا بدهید که راه سعادت و توشه آخرت است. همواره تربیت حسینی و زینبی بیابید و رسالت آنها را رسالت خود بدانید و فرزندان خود را نیز همانگونه تربیت دهید که سربازانی با ایمان و عاشق شهادت و علمدارانی صالح، وارث حضرت ابوالفضل (علیه السلام) برای اسلام به بار آیند.

  • پرسش و پاسخ:

 

سؤال:آیا مرحوم طالقانی، مخالف حجاب اجباری بود؟

پاسخ:  خیر. مریض‌دلانِ منافق، سخنان آیت ا... طالقانی را تقطیع کرده اند!

بحث حجاب اجباری از نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی مورد توجه بسیاری از فعالان سیاسی و اجتماعی قرار گرفت و روزهای سرد 15 تا 27 اسفند سال 57 با تنور این مسأله به شدت داغ شد. حضرت امام(ره) در این روزها در اقدامی با صلابت از وضعیت حجاب در ادارات دولتی گلایه کردند و خواستار ساماندهی فوری به این اوضاع شدند. ایشان در این باره فرمودند: «الآن وزارتخانه ها- این را می گویم که به دولت برسد، آن طورى که براى من نقل مى کنند- باز همان صورت زمان طاغوت را دارد. وزارتخانه اسلامى نباید در آن معصیت بشود. در وزارتخانههاى اسلامى نباید زن هاى (بى حجاب) بیایند؛ زن ها بروند، اما با حجاب باشند. مانعى ندارد بروند کار بکنند، لکن با حجاب شرعى باشند، با حفظ جهات شرعى باشند.»

  • پس از این اعلام نظر امام بود که واکنش برخی گروه ها به تندترین شکل ممکن بروز کرد و تجمعات و راهپیمایی ها در اعتراض به این موضع امام آغاز گردید. متأسفانه پس از اعلام نظر امام، برخی نیروهای به ظاهر مذهبی با برداشت نادرست از بیانات امام، بر این باور بودند که حجاب مدّ نظر امام، تنها چادر است و این موضوع موجب گشت تا در برخی موارد برخورد تندی حتی با خانم های مانتویی داشته باشند. جنجال ها پیرامون این مسأله همچنان ادامه داشت تا اینکه یک اظهار نظر از سوی آیت ا... طالقانی و تأیید نظر ایشان از سوی امام خمینی موجب سوء تفاهم عده ای شد.

  • مرحوم آیت ا... طالقانی در تاریخ 20 اسفند 57 در مصاحبه ای اعلام می کنند که: «حجاب اسلامی، حجاب شخصیت و وقار است و هیچ اجباری هم در مورد آن در کار نیست... مسلّماً نظر امام هم به مصلحت زنان ما و هم خواهران و دختران ماست و هم مطابق با موازین اصول دین مبین اسلام است... حجاب یک مسأله‌ی سنّتی و تاریخی است در عمق تاریخ ما و تاریخ شرق... اشتباه می‌کنند خانم‌های ما که (تصور می کنند) اگر یک روسری روی سرشان بگذارند، از حیثیت آنها کم خواهد شد... حجاب ساخته‌ی من و فقیه و اینها هم نیست، نصّ صریح قرآن است. آیه‌ی حجاب برای شخصیت دادن به زنان است... آیا این مانع از آن است که کار اداری داشته باشند؟ نه. مانع از این است که کار فرهنگی داشته باشند؟ نه. به شرطی که در راه خدمت باشد... اصل مسأله این است که هیچ اجباری هم در کار نیست و مسئله‌ی چادر هم نیست.»

  • امام نیز در پاسخ به یک خبرنگار زن فرانسوی که درباره‌ی مسأله‌ی حجاب و اعتراض برخی زنان ایرانی پرسیده بود، پاسخ دادند: «همان نظراتی که آقای طالقانی فرمودند، مورد نظر من و صحیح است.» بسیاری افراد اما با توجه به اجباری نبودن حجاب در نظر آیت ا... طالقانی و تأیید نظر ایشان توسط امام خمینی(ره)، به این نتیجه رسیده اند که حجاب از منظر امام خمینی نیز اجباری نبوده است! اما این افراد به چند نکته مهم توجه نکرده اند:

  1. مرحوم طالقانی در ابتدای مصاحبه خود اعلام نموده که نظر حضرت امام (پیرامون الزامی بودن حجاب) هم به مصلحت جامعه است و هم مطابق با موازین دین؛ بنابراین آیت ا... طالقانی نیز ابتدائاً نظر پیشین حضرت امام را پذیرفته بودند.

  2. این جریانات به اوائل انقلاب و شکل‌گیری نظام اسلامی در اسفندماه سال 57 برمی‌گردد؛ پس طبیعتاً اگر از همان ابتدا بخواهند با تندروی و اجبار با مسأله‌ی حجاب برخورد کنند، بدتر باعث ضربه به اصل‌ِ انقلاب خواهد بود، فلذا اگر ایشان با صراحت می‌فرمایند اجباری در کار نیست، بخاطر تلطیف فضا و جا افتادن فوائد و آثار مثبت این موضوع در بین مردم می‌باشد. و اگر به قسمت‌های مهم متن دقت کنید، تمام صحبت ایشان این است که وظیفه‌ی دینی ایجاب می‌کند که فرد حجاب داشته باشد، نه اینکه بالکل در اسلام، اجباری در مسأله‌ی حجاب وجود نداشته باشد.

  3. در آن روزها بسیاری از مذهبیون بر این باور بودند که حجاب مدنظر امام صرفاً «چادر» است که تلاش آیت ا... طالقانی نیز در تصحیح این طرز تفکر برای عموم جامعه بود.

علاوه بر مطالب یادشده، پس از تصویب قانون الزامی بودن حجاب در سال 62 شاهد هیچ اعتراضی- چه به صورت مستقیم و چه به صورت تلویحی- از سوی امام نبوده ایم، که این مسأله نیز رضایت حضرت امام نسبت به الزامی بودن حجاب در جامعه را می رساند.

  • احکام شرعی:

خرید مشابه داخلیِ کالاهای خارجی

سؤال: «مشابه داخلی داشتن» کالاهای خارجی به چه معناست؟ یعنی کیفیت و میزان کارایی کالای داخلی و خارجی هم مشابه باشد؟ یا اینکه صرف وجود یک کالای داخلی در بازار با هر کیفیتی ملاک است؟

جواب: «عرض می‌کنیم وقتی یک کالا خریداری می‌شود، به چه غرضی است؟ چه فایده‌ای دارد؟ چه استفاده‌ای از آن می‌شود؟ به عنوان مثال دارو را برای درمان بیماری می‌گیرند، اگر این دارو نمونه‌ی خارجی دارد، نمونه‌ی داخلی هم دارد و نمونه‌ی داخلی همان تأثیر را دارد و با استفاده از آن بیمار درمان می‌شود، اینجا مشابهت وجود دارد. یا مثلاً لوازم منزل مثل بخاری که هر دو نمونه‌ی ایرانی و خارجی گرم‌کننده هستند و به هر حال با خرید این کالا غرض حاصل می‌شود؛ ممکن است گاهی وقت‌ها هم کیفیت مشابه داخلی کمی پایین‌تر باشد، اما با خرید آن غرض حاصل می‌شود.

اما یک وقت است که اگر با خریدن یک کالا واقعاً خریدار متضرر می‌شود و واقع مطلب این است که به او می‌گویند تو مغبون شدی، بی‌خود این کالا را خریدی، آن فایده‌ای را هم که به خاطر آن، این کالا را خریدی ندارد؛ ما به این کالا نمی‌گوییم مشابه.»

منبع: پاسخ به سؤالات شرعی توسط حجت الإسلام فلاح زاده، مطابق با فتاوای امام خامنه ای در سایت Khamenei.ir

  • حدیث هفته:

 

امام کاظم (علیه السلام):

«مردی از پیامبر خدا (صلوات ا... علیه) پرسید حقّ پدر بر فرزند چیست؟ حضرت فرمود:

1) او را با نام صدا نکند؛ 2) در راه رفتن، از او جلو نیفتد؛ 3) قبل از او ننشیند؛ 4) کاری انجام ندهد که مردم پدرش را فحش بدهند.»

بحارالأنوار، ج74، ص45

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ فروردين ۹۸ ، ۰۱:۰۸
عمار

·        یادداشت هفته:

 

کدام تفکر، چاره‌ی مشکلات کشور است؟

سرانجام این دو تفکر را ببینید

پیروزی هایمان محصول «تفکر انقلابی و مقاومت»، و شکست هایمان محصول «تفکر غربگرایی و سازش» بوده است

 

·  ثمره تفکر مقاومت

سردار سرلشکر قاسم سلیمانی اولین فرماندهی است که پس از انقلاب اسلامی، مفتخر به دریافت نشان عالی ذوالفقار شده است. فرمانده معظّم کل قوا حضرت امام خامنه ای در مراسم اعطای این نشان به سردار سلیمانی فرمودند: «آنچه در برابر مجاهدت در راه خدا وجود دارد و خدای متعال در مقابل تقدیم کردن و روی دست گرفتن جان و مال در راه خدا قرار داده، بهشت است، رضای خداست... الحمدلله همه‌ی شماها این مجاهدت ها را کردید، تلاش کردید. الحمدلله خدای متعال به این برادر بسیار عزیزمان -آقای سلیمانی- هم توفیق داده. ایشان بارها، بارها، بارها جان خودشان را در معرض تهاجم دشمن قرار داده‌اند، در راه خدا، برای خدا و مخلصاً لِلّه؛ و مجاهدت کرده‌اند. إن‌شاءا... خدای متعال به ایشان اجر بدهد و تفضّل کند و زندگی ایشان را با سعادت، و عاقبت ایشان را با شهادت قرار بدهد، البتّه نه حالا. هنوز سال ها جمهوری اسلامی با ایشان کار دارد. امّا بالأخره آخرش إن‌شاءا... شهادت باشد.»

سردار قاسم سلیمانی به نیت تحقق امر رهبرش، برای آزادی و رهایی مردم مظلوم منطقه از چنگال تروریست های تکفیری و صهیونیستی، و نابودی داعش در این منطقه، قدم در وادی خطر گذاشت و بارها تا مرز شهادت پیش رفت؛ به خنده ها و وعده های دشمن توجهی نکرد و مالک اشتروار به جبهه ی دشمنان اسلام و انقلاب تاخت. ثمره ی مجاهدت های سردار و همرزمانش، نابودی داعش و تبعاً رهایی سوریه و عراق و سایر کشورهای منطقه بود. لذا سردار سلیمانی نماد جریانی است که "تفکر مقاومت" را سرلوحه خود قرار داد و در همه ی جبهه ها و عرصه هایی که حضور داشته، پیروزی و کامیابی عزّتمندانه را برای ملّت ایران به ارمغان آورده است. امنیت امروز ایران در منطقه ی پرآشوب غرب آسیا، محصول "تفکر مقاومت" است.

· ثمره تفکر سازش

اما سه سال پیش در سال 94 پس از آنکه توافق ذلّت‌بار برجام منعقد شد و فعالیت های هسته ای کشورمان تعطیل گردید، آقای محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه به همراه 9 نفر دیگر از جمله اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای مفتخر به دریافت نشان دولتی لیاقت، مدیریت و شجاعت از سوی رئیس جمهور روحانی شدند و مجموعاً 750 سکه بهار آزادی از خزانه دولت (بیت المال) دریافت کردند. بابت چه کاری؟

قرار بود این آقایان بروند مذاکره کنند تا بنا به وعده ی آقای حسن روحانی، "همه ی تحریم ها در روز اجرای توافق، لغو شود". اما نتیجه چه شد؟ حضرات تدبیروامید پس از دو سال مذاکره با آمریکا و اروپا و عبور از خط قرمزها، به نیت اینکه کرسی های مجلس در انتخابات سال 94 را کسب کنند و در انتخابات ریاست جمهوری 96، حرف برای گفتن و وعده دادن داشته باشند، بی توجه به مصالح کشور و نظام و منویات رهبر حکیم انقلاب، تن به انعقاد توافق برجام دادند. اکنون سه سال از این توافق گذشته، آمریکا از برجام خروج کرده، هیچ تحریمی لغو نشده، تحریم های جدید هم وضع شد، تورم به طرز وحشتناک و بی سابقه ای افزایش یافته، بیکاری رشد کرده، قیمت ارز و سکه، به طور نجومی افزایش یافته، و در نتیجه، ارمغان برجام برای مردم ایران، مشکلات اقتصادی و معیشتی بی سابقه بوده است. رهبر انقلاب هم فرمودند "برجام هیچ دردی از اقتصاد کشورمان را دوا نکرد"! لذا وضع امروز اقتصاد کشور، محصول "تفکر سازش" است.

·  مردم باید مطالبه کنند

اینک تجربه ها به وضوح نشان می دهد هر زمان که ما به تفکر انقلابی و مقاومت روی آوردیم و روی پای خودمان ایستادیم، پیروزی از آن ما بود، هر زمان که به تفکر سازش و غربگرایی روی آوردیم و دست به سوی بیگانه دراز کردیم، همواره شکست خورده ایم و مشکلاتمان مضاعف شده است. پس برای حل مشکلات امروز کشورمان، این ما مردم هستیم که باید تفکر انقلابی و مقاومت را از مسئولین مطالبه کنیم.


 

·  یادداشت دوم:

 

رشد معنویت و اخلاق در فضای عمومی جامعه، از «برکات انقلاب اسلامی» است

حضور گسترده جوان ها در اعتکاف، زیارت، اردوهای جهادی، راهیان نور و... ، معجزه‌ی انقلاب است

 

بعضی افراد در تحلیل وضعیت جوانان امروز جامعه ایران اسلامی، وقتی چند مورد جوان های با پوشش ها و تیپ های خاص را می بینند، تصور می کنند این جوان ها رابطه ای با معنویت و دین ندارند! چنین تحلیلی ناشی از سطحی‌نگری و مشاهده ی ناقصِ پدیده هاست. اتفاقاً جوان های امروز –چه جوان های مؤمن انقلابی، و چه آنها که اصطلاحاً سوسول خوانده می شوند- نسبت به گذشته بسیاری معنوی ترند و گرایش بیشتری به دین و مذهب دارند، ولو اینکه ظاهرشان غلط انداز باشد. ایام البیض ماه مبارک رجب در پیش است و مثل هرسال، شاهد خواهیم بود که خیل جوانان به سوی اعتکاف می شتابند. اینها از برکات انقلاب است. رهبر انقلاب در "بیانیه گام دوم انقلاب" در تبیین برکات انقلاب به افزایش چشمگیر معنویت و اخلاق در فضای عمومی جامعه اشاره کردند و فرمودند:

·        «انقلاب اسلامی ایران، عیار معنویّت و اخلاق را در فضای عمومی جامعه به گونه‌ای چشمگیر افزایش داد. این پدیده‌ی مبارک را رفتار و منش حضرت امام خمینی در طول دوران مبارزه و پس ‌از پیروزی انقلاب، بیش ‌از هر چیز رواج داد؛ آن انسان معنوی و عارف و وارسته از پیرایه‌های مادّی، در رأس کشوری قرار گرفت که مایه‌های ایمان مردمش بسی ریشه‌دار و عمیق بود. هرچند دست تطاول تبلیغات مروّج فساد و بی‌بندوباری در طول دوران پهلوی‌ها به آن ضربه‌های سخت زده و لجنزاری از آلودگی اخلاقی غربی را به درون زندگی مردم متوسّط و بخصوص جوانان کشانده بود، ولی رویکرد دینی و اخلاقی در جمهوری اسلامی، دل های مستعد و نورانی بویژه جوانان را مجذوب کرد و فضا به سود دین و اخلاق دگرگون شد. مجاهدت های جوانان در میدان های سخت از جمله دفاع مقدّس، با ذکر و دعا و روحیه‌ی برادری و ایثار همراه شد و ماجراهای صدر اسلام را زنده و نمایان در برابر چشم همه نهاد. پدران و مادران و همسران با احساس وظیفه‌ی دینی از عزیزان خود که به جبهه‌های گوناگون جهاد می‌شتافتند، دل کندند و سپس، آنگاه که با پیکر خون‌آلود یا جسم آسیب‌دیده‌ی آنان روبه‌رو شدند، مصیبت را با شکر همراه کردند.

·        مساجد و فضاهای دینی، رونقی بی‌سابقه گرفت. صف نوبت برای اعتکاف از هزاران جوان و استاد و دانشجو و زن و مرد و صف نوبت برای اردوهای جهادی و جهاد سازندگی و بسیج سازندگی از هزاران جوان داوطلب و فداکار آکنده شد. نماز و حج و روزه‌داری و پیاده‌روی زیارت و مراسم گوناگون دینی و انفاقات و صدقات واجب و مستحب در همه‌جا بویژه میان جوانان رونق یافت و تا امروز، روزبه‌روز بیشتر و باکیفیّت‌تر شده است. و اینها همه در دورانی اتّفاق افتاده که سقوط اخلاقی روزافزون غرب و پیروانش و تبلیغات پُرحجم آنان برای کشاندن مرد و زن به لجنزارهای فساد، اخلاق و معنویّت را در بخش های عمده‌ی عالَم منزوی کرده است؛ و این معجزه‌ای دیگر از انقلاب و نظام اسلامی فعّال و پیشرو است.» فرازی از بیانیه گام دوم انقلاب، 22/11/97

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ فروردين ۹۸ ، ۰۰:۵۵
عمار

·  گام دوم:

 

4. عدالت و مبارزه با فساد

توصیه های هفتگانه امام خامنه ای به جوانان، برای ساختن ایران بزرگ اسلامی:

برای اجرای عدالت و مبارزه با فساد،

«چشم امید» به جوان مؤمن انقلابی است

 

·  «عدالت و مبارزه با فساد،‌لازم و ملزوم یکدیگرند... وسوسه‌ی مال و مقام و ریاست، حتّی در عَلَوی‌ترین حکومت تاریخ یعنی حکومت خود حضرت امیر‌‌المؤمنین (علیه‌السلام) کسانی را لغزاند، پس خطر بُروز این تهدید در جمهوری اسلامی هم که روزی مدیران و مسئولانش مسابقه‌ی زهد انقلابی و ساده‌زیستی می دادند، هرگز بعید نبوده و نیست؛ و این ایجاب می کند که دستگاهی کارآمد با نگاهی تیزبین و رفتاری قاطع در قوای سه‌گانه حضور دائم داشته باشد و به‌معنای واقعی با فساد مبارزه کند، بویژه در درون دستگاه‌های حکومتی.

·  نسبت فساد در میان کارگزاران جمهوری اسلامی در مقایسه با بسیاری از حکومت‌ها بسی کمتر است، ولی حتّی آنچه هست، غیرقابل قبول است.

·  آنچه تاکنون شده با آنچه باید می شده و بشود، دارای فاصله‌‌ای ژرف است... دل های مسئولان به طور دائم باید برای رفع محرومیّت ها بتپد.

·  در جمهوری اسلامی، کسب ثروت، نه تنها جُرم نیست که مورد تشویق نیز هست، امّا تبعیض در توزیع منابع عمومی و ویژه‌خواری و مدارا با فریبگران اقتصادی، به شدّت ممنوع است. غفلت از قشرهای نیازمند حمایت، به‌هیچ‌رو مورد قبول نیست.

·  این سخنان در قالب سیاست ها و قوانین، بارها تکرار شده است، ولی برای اجرای شایسته‌ی آن، چشم امید به شما جوان ها است؛ و اگر زمام اداره‌ی بخش های گوناگون کشور به جوانان مؤمن و انقلابی و دانا و کاردان -که بحمدا... کم نیستند- سپرده شود، این امید برآورده خواهد شد؛ إن‌شاءا... .

فرازی از بیانیه رهبر انقلاب اسلامی در 22 بهمن 1397


·        ستاره های هدایت :
 

ملت تلاش کنند این انقلاب را به انقلاب حضرت مهدی(عج) متصل کنند

شهید حاج محمد ابراهیم همت

فرمانده لشکر 27 محمد رسول الله(ص)
ولادت: 12 فروردین 1334 -شهررضا
شهادت : 17 اسفند1362 –جزیره مجنون
آرامگاه: گلزار شهدای اصفهان

شهید همت از جمله کسانی بود که سپاه شهرضا را با کمک دوتن از برادران خود و سه تن از دوستانش تشکیل داد.شهید همت در عملیات پیروزمند بیت ‍المقدس در سمت معاونت تیپ محمدرسول الله (ص) فعالیت و تلاش تحسین برانگیزی را در شکستن محاصره جاده شلمچه _خرمشهر انجام داد و به حق می‍توان گفت که او یگان تحت امرش سهم بسزایی در فتح خرمشهر داشته اند و با اینکه منطقه عملیاتی دشت بود، شهید حاج همت با استفاده از بهترین تدبیر نظامی به نحو مطلوبی فرماندهی کرد.
درمنطقه «شرق بصره» فرماندهی تیپ 27 حضرت رسول اکرم (ص) را برعهده گرفت و بعدها با ارتقای این یگان به لشکر، تا زمان شهادتش در سمت فرماندهی انجام وظیفه نمود. پس از آن در عملیات مسلم ابن عقیل و محرم ،که او فرمانده قرارگاه ظفر بود ،سلحشورانه با دشمن زبون جنگید. در عملیات والفجر مقدماتی بود که شهیدحاج همت، مسؤولیت سپاه یازدهم قدر را که شامل لشکر 27 حضرت محمدرسول الله (ص) ، لشکر 31 عاشورا، لشکر 5 نصر و تیپ 10 سیدالشهدا (ع)بود، برعهده گرفت.
سرعت عمل و صلابت رزمندگان لشکر 27 تحت فرماندهی ایشان در عملیات والفجر 4 و تصرف ارتفاعات در آن مقاطع از خاطره ها محو نمی‍شود.
صلابت، اقتدار و استقامت فراموش نشدنی این شهید والامقام و رزمندگان لشکر محمدرسول الله (ص) در جریان عملیات خیبر درمنطقه طلائیه و تصرف جزایرمجنون و حفظ آن با وجود پاتک‍های شدید دشمن، از افتخارات تاریخ جنگ محسوب می‍گردد.

·        نحوه شهادت:
شهید همت در جریان عملیات خیبر به برادران گفته بود: «باید مقاومت کرده و مانع از بازپس‍گیری مناطق تصرف شده، توسط دشمن شد. یا همه این‍جا شهید می‍شویم ویا جزیره مجنون را نگه می‍داریم.» رزمندگان لشکر نیز با تمام توان دربرابر دشمن مردانه ایستادگی کردند. حاجی جلو رفته بود تا وضع جبهه توحید را از نزدیک بررسی کند، که گلوله توپ در نزدیکی اش اصابت می‍کند و این سردار دلاور به همراه معاونش، شهید اکبر زجاجی، دعوت حق را لبیک گفتند و سرانجام در 17 اسفند سال 62 در عملیات خیبر به لقاء خداوند شتافتند.

·        فرازی از وصیت نامه شهید همت :

من زندگی را دوست دارم ولی نه آنقدر که آلوده اش شوم و خویشتن را گم و فراموش کنم علی وار زیستن و علی وار شهید شدن, حسین وار زیستن و حسین وار شهید شدن را دوست می دارم شهادت در قاموس اسلام کاری‌ترین ضربات را بر پیکر ظلم، جور،شرک و الحاد می‌زند و خواهد زد.

ملت ما ملت معجزه گر قرن است و من سفارشم به ملت تداوم بخشیدن به راه شهیدان و استعانت به درگاه خداوند است تا این انقلاب را به انقلاب حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) وصل نماید و در این تلاش پیگیر مسلما نصر خدا شامل حال مومنین است.

 

·  پرسش و پاسخ:

سؤال:رفتن به "راهیان نور"، چه ثمراتی برای ما دارد؟

پاسخ:  گمشده ی خود را در راهیان نور می یابید ...

حاج حسین یکتا مسئول سابق اردوهای راهیان نور کشور در رابطه با اهمیت و ضرورت سفرهای راهیان نور برای جوانان و نوجوانان می گوید: «سفر به سرزمین راهیان نور می تواند علل مختلفی داشته باشد که یکی از آنها درس آموزی های مختلف از این سفر کوتاه و معنوی است.

  • با رفتن به مناطقی چون هویزه در ابتدا می آموزیم که باید قیام لله را آموخت؛ عده ای برای خدا از دیوار لانه جاسوسی بالا رفتند و عده ای دیگر نیز با شروع جنگ و صدور فرمان از سوی امام خمینی(ره) تصمیم می گیرند که راهی میدان جنگ شوند و در نهایت نیز به مقام شهادت می رسند. این افراد در سخت ترین شرایط و در روزهایی که هیچ امکاناتی از سوی بنی صدر برای جنگیدن در اختیار آنها نبود، دست به چنین اقدامات مهمی زدند و جای تعجب است که عده ای امروز ادعا می کنند که بودجه لازم برای کار فرهنگی نداریم! اما علم الهدی به ما آموخت که برای خدا باید زیر تانک له شد تا 30 سال پس از آن هم افراد دیگر از معنویت این اقدام استفاده کنند و نباید از نبود امکانات نالید. حاصل همین قیام لله است که امروز دلدادگان زیادی نه فقط از ایران بلکه از سرتاسر جهان به هویزه و سایر مناطق جنگی می آیند و گمشده خود را پیدا می کنند.

  • درس دوم از زیارت مناطق جنگی نیز تفسیر همان آیه قرآن کریم است که فرمود« قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی»؛ شهدای جنگ تحمیلی ترجمان همین آیه قرآن بودند و نشان دادند که برای خدا باید به هر نحوی کار کرد.

  • سومین درس زیارت مناطق جنگی نیز انجام کار در خفا برای خدا می باشد. یکی از مشکلات امروز ما در کارهای فرهنگی از این قرار است که علاقه زیادی به دیده شدن داریم و این در حالی است که باید در خفا و پنهانی برای خدا کار کنیم. باید از دنیا و ظواهر آن به معنای واقعی کلمه انقطاع پیدا کنیم تا برکات الهی نازل شود و به اهداف خود برسیم... به دلیل نبود همین عوامل است که کارهای فرهنگی ما اثرگذاری لازم را ندارد و در طول جنگ تحمیلی نیز شاهد خیل نیروهایی بودیم که با داشتن این مجموعه با نبود بسیاری از امکانات امروز اثرگذار شدند.

شهدایی در جنگ تحمیلی حضور داشتند که در ابتدای کار خود، کاری جز قرآن خوانی بلد نبودند و بسیاری از فرماندهان باسابقه آنها را به سخره می گرفتند. اما همین فرد بی تجربه با تکیه بر ایمان خودشان کار را جلو می بردند و باز هم معتقدند بودند که کاری نکرده اند و این خداست که کارها را پیش می برد. به معنای واقعی کلمه معتقد بودند که «و ما رمیت اذا رمیت» و این خداست که همه کارها را انجام می دهد و ما را به پیروزی می رساند.

  • مجموعه این عوامل است که موجب می شود شهید به وجه ا... نظر کند و با آمدن چند تکه از استخوان چند شهید غواص همه معادلات به هم بریزد. چرا که شهدا نظر کرده ی امام زمان هستند و بدین ترتیب اثرگذار می شوند. ما نیز امروز اگر بخواهیم در فضای فرهنگی امروز خودمان اثرگذار باشیم، باید به همین ویژگی ها خودمان را نزدیک کنیم تا به اهداف خودمان برسیم.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ فروردين ۹۸ ، ۲۱:۴۰
عمار


 

·          یادداشت هفته:

وضعیت کنونی اقتصاد، ثمره ی دل بستن به آمریکا و غربی هاست:

برجام نتوانست مشکل اقتصادی کشور را برطرف کند!

دولت نباید بهبود اقتصاد کشور را به بسته‌ی اروپایی ها موکول کند!

 

پس از خروج آمریکا از برجام در اوایل امسال و دل بستن دولت تدبیروامید به اروپایی ها، قرار بود دولت در یک فرصت حداکثر دو ماهه، مسأله ی ماندن در برجام یا خروج از آن را تعیین تکلیف کند. امروز اما قریب به 10 ماه از آن زمان می گذرد! دولت اقتصاد کشور را این بار به اروپایی های خبیث گره زده است. یعنی یک مسیر غلطی را از سال 92 شروع کرده اند و با اینهمه تجربه های ناکام مذاکره و توافق با آمریکا و غربی ها، قصد اصلاح غلط کاری های خود را ندارند و همچنان به همین صورت می خواهند پیش بروند. رهبر انقلاب در پایان فرصت دوماهه ی دولت در 24/4/1397 در دیدار با هیأت دولت، توصیه هایی جدّی را خطاب به دولتی ها مطرح کردند که محتوای این توصیه ها اینک منتشر شده است. ایشان فرمودند:

«کار را در محدوده‌ی مقدورات کشور با جدیّت دنبال بکنید؛ منتظر این و آن نباشید. ما یک روز مشکل اقتصادی کشور را موکول کردیم به برجام؛ برجام نتوانست مشکل اقتصادی کشور ما را برطرف کند و به ما کمک قابل توجّهی بکند؛ و نتیجه این شد که مردم نسبت به برجام شرطی شدند، که وقتی آن بابا می خواهد از برجام خارج بشود، تا مدّتی که او می گوید خارج می شوم، ما همین‌طور دچار تلاطم در بازار خواهیم بود؛ ما شرطی شده‌ایم دیگر، مردم را ما شرطی کرده‌ایم. حالا هم "بسته‌ی اروپایی"؛ مردم را درباره‌ی بسته‌ی اروپایی شرطی نکنید. البته اروپایی‌ها مجبورند، ناچارند، چشمشان چهارتا! بایستی بگویند چگونه خواهند توانست از منافع ما دفاع کنند -که اسمش همان بسته است- اما این را جزء موضوعات اصلی کشور قرار ندهید؛ بسته‌ی اروپایی بیاید، نیاید.»

·          مشکل کشور را باید در داخل حل کرد

ایشان در ادامه فرمودند: «ما کارهایی در کشور داریم، مقدوراتی در کشور داریم، این مقدورات بایستی تحقّق پیدا کند؛ دنبال این مقدورات بروید؛ گره نزنید بهبود اقتصاد کشور را به چیزی که از اختیار ما خارج است. آنها هم البته در همین زمینه دارند بدجنسی می کنند -البته من نمی خواهم درباره‌ی این بسته‌ی اروپایی و اروپا و مانند اینها وارد بشوم، وَالّا آنجا هم حرف زیاد است- و من به آقای رئیس‌جمهور هم گفتم که اینها همان نوامبری را که از اول گفتند، همان را دارند دنبال می کنند -که تا نوامبر ادامه بدهند- بعد که همه چیز تثبیت شد و تحریم ها جا افتاد، بعد یک چیزکی مثلاً بدهند یا ندهند. دنبال این هستند و این، خباثت اینها است. در روزنامه خواندم که ترامپ گفته که من می خواستم به ترزا مِی سفارش کنم راجع به سخت‌گیری نسبت به ایران! او به من سفارش کرد درباره‌ی سخت‌گیری راجع به ایران! اینها اینجور هستند دیگر. آن وقت تلفن می زند به آقای دکتر روحانی و اظهار ارادت و اخلاص هم به ایشان می کند. اینها را بایستی این جوری و با این چشم نگاه کرد؛ اینها خیلی بدند. بنده یک سینه حرف دارم در زمینه‌ی اروپایی‌ها ــ نه به خاطر سیاست های امروزشان‌ ــ به خاطر ذات خبیثی که حکومت های اروپایی در طول این چند قرن از خودشان نشان داده‌اند؛ خیلی حرف گفتنی اینجا زیاد است، نمی خواهیم حالا وارد آن مسائل بشویم. به هر حال، اقتصاد کشور را به بسته‌ی اروپایی موکول نکنید. بیاییم کارهایی ما داریم در داخل کشور، اینها را باید انجام بدهیم. آنها هم البته بایستی حتماً آن کار خودشان را بکنند، منتها ما مشکلاتمان را به آن بسته موکول نکنیم.» 24/4/1397

·          نگاه دولت همچنان به آن سوی مرزهاست!

اینی که می بینید در یکی دوسال اخیر، اتفاق مثبتی در اقتصاد کشور نمی افتد و اوضاع قیمت ها و بیکاری و معیشت مردم، بدتر می شود، به خاطر این است که دولت جناب روحانی همچنان دل به آن سوی مرزها بسته است، به غربی های دغل و مکّار! متأسفانه از سال 92 تاکنون، شیوه مدیریت کشور توسط دولت به همین صورت بوده است و تا زمانی که این رویکرد اصلاح نشود و نگاه دولت به ظرفیت های داخلی کشور و اجرای حقیقی اقتصاد مقاومتی برنگردد، اوضاع اقتصادی همین خواهدبود.

 

·   

·      یادداشت دوم:

 

اِشراف دستگاه مقتدر اطلاعاتی ایران، به همه نشان داد که:

دشمنان جمهوری اسلامی، بیش از حدّ تصور، «خوار و احمق و ضعیف» هستند

 

مستند "ایستگاه پایانی دروغ"، هیمنه ی پوشالین و پشمکی رسانه های ضدّ انقلاب را به همگان نشان داد. اکنون به برکت مجاهدت های خاموش سربازان گمنام امام زمان(عج)، به همه ی انسان های عاقل و فهیم، اثبات شده که پشت این کانال های تلگرامی معاند امثال آمدنیوز و ... مُشتی اراذل و اوباش و حرام لقمه و وطن فروش نشسته اند که پول می گیرند تا علیه ملّت ایران و نظام جمهوری اسلامی، دروغ پراکنی کنند. ضربه ای که دستگاه امنیتی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی با پخش این مستند به اپوزیسیون و ضدّ انقلاب وارد کرد، نشان داد که جمهوری اسلامی در عرصه جنگ رسانه ای هم بر دشمن غلبه می کند و دست برتر را دارد.

·      "مهدی محمدی" تحلیلگر سیاسی و اقتصادی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش در رابطه با این مستند نوشت:

·      «"ایستگاه پایانی دروغ" بسیار بیشتر از یک مستند است. این مستند به دوستان می‌گوید اوضاع بسیار تحت کنترل‌تر از چیزی است که می‌پندارند و به دشمن می‌گوید مدت هاست کنترل می‌شوند بدون اینکه خود بفهمند. ایستگاه پایانی دروغ، پایانی است بر توهم اینکه اپوزیسیون خارج از کشور، آلترناتیو جمهوری اسلامی است و آغازی است بر دلهره ی بی‌پایان درون اپوزیسیون تا دریابند هرکدام و تا کجا ملعبه دست جمهوری اسلامی هستند. این مستند می‌گوید اپوزیسیون آب بینی خود را هم نمی‌تواند بالا بکشد، چه رسد به اینکه در ایران براندازی کند.

·      ایستگاه پایانی دروغ می‌گوید نه فقط اپوزیسیون بلکه ترامپ و بولتون و پمپئو و سرویس‌های اطلاعاتی عریض و طویل آنها هم سر کار هستند و رسماً دارند پول مالیات دهندگان اروپایی و آمریکایی را در حلقوم یک مشت دیوانه می‌ریزند. این مستند می‌گوید جمهوری اسلامی بسیار قدرتمند است، حتی در ذهن کینه توز‌ترین دشمنانش و اپوزیسیون بسیار ضعیف و زبون است، حتی در ذهن نزدیک‌ترین دوستان و همکاران خودش. ایستگاه پایانی دروغ صرفاً یک آغاز است برای پایانی دردناک.

·      توهم براندازی، اپوزیسیون و سرویس‌های اطلاعاتی پشتیبان آن را در معرض گوشمالی جمهوری اسلامی قرار داد. البته گوشمالی‌هایی هم هست که از تلویزیون نمی‌شود پخش کرد. آدرس آنها را باید از نتانیاهو و مایک دی آندریا بپرسند.»

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ فروردين ۹۸ ، ۲۱:۰۱
عمار

·      گام دوم:

     

3. اقتصاد

توصیه های هفتگانه امام خامنه ای به جوانان، برای ساختن ایران بزرگ اسلامی:

همه راه‌حل‌های مشکلات اقتصادی، در داخل کشور است

سیاست های «اقتصاد مقاومتی» باید پیگیری و اقدام شود

 

«اقتصاد، هدف جامعه‌ی اسلامی نیست، امّا وسیله‌ای است که بدون آن نمی توان به هدف ها رسید... انقلاب اسلامی راه نجات از اقتصاد ضعیف و وابسته و فاسد دوران طاغوت را به ما نشان داد، ولی عملکردهای ضعیف، اقتصاد کشور را از بیرون و درون دچار چالش ساخته است.

  • چالش‌های اقتصاد کشور:

۱- چالش بیرونی: تحریم و وسوسه‌ها‌ی دشمن

۲- چالش درونی: عیوب ساختاری و ضعف های مدیریّتی

 (در صورت اصلاح مشکل درونی، چالش بیرونی کم‌اثر یا بی اثر خواهد شد)

  • مهمترین عیوب ساختاری:

۱- وابستگی اقتصاد به نفت

۲- دولتی بودنِ بخش هایی که در حیطه‌ی وظایف دولت نیست

۳- نگاه به خارج و "نه" به توان و ظرفیّت داخلی

۴- استفاده‌ی اندک از ظرفیّت نیروی انسانی کشور

۵- بودجه‌بندی معیوب و نامتوازن

۶- عدم ثبات سیاست های اجرایی اقتصاد

۷- عدم رعایت اولویّت ها

۸- وجود هزینه‌های زائد و مسرفانه در بخش هایی از دستگاه‌های حکومتی

  • مهمترین‌راه حل‌ها:

راه‌حلّ این مشکلات، سیاست های "اقتصاد مقاومتی" است که باید برنامه‌های اجرایی برای همه‌ی بخش های آن تهیه و با قدرت و نشاط کاری و احساس مسئولیّت، در دولت ها پیگیری و اقدام شود.

۱- درون‌زایی اقتصاد کشور

۲- مولّد شدن و دانش‌بنیان شدن

۳- مردمی کردن اقتصاد و تصدّی‌گری نکردن دولت

۴- برون‌گرایی با استفاده از ظرفیّت ها

۵- سپردن کار به دست یک مجموعه‌ی جوان و دانا و مؤمن و مسلّط بر دانسته‌های اقتصادی.»

  • جوانان عزیز در سراسر کشور بدانند که همه‌ی راه‌حل‌ها در داخل کشور است. اینکه کسی گمان کند که "مشکلات اقتصادی صرفاً ناشی از تحریم است و علّت تحریم هم مقاومت ضدّ استکباری و تسلیم نشدن در برابر دشمن است؛ پس راه‌حل، زانو زدن در برابر دشمن و بوسه زدن بر پنجه‌ی گرگ است!" خطایی نابخشودنی است. این تحلیل سراپا غلط، هرچند گاه از زبان و قلم برخی غفلت‌زدگان داخلی صادر می شود، امّا منشأ آن، کانون های فکر و توطئه‌ی خارجی است که با صد زبان به تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران و افکار عمومی داخلی القاء می شود.»

فرازی از بیانیه رهبر انقلاب اسلامی در 22 بهمن 1397

 

·         ستاره‌های هدایت:

 

 

از مردم می خواهم که پشتیبان ولایت فقیه باشند

 

شهید حاج حسین خرازی

فرمانده لشکر 14 امام حسین(علیه السلام)

ولادت: یکم شهریور 1336، اصفهان

شهادت: 8 اسفند ۱۳۶۵

  • شهید خرازى با شروع جنگ تحمیلى بنا به تقاضاى همرزمان خود پس از یکسال خدمت صادقانه در کردستان راهى خطه جنوب شد و به سمت فرمانده اولین خط دفاعى که در برابر عراقی ها در جاده آبادان – اهواز در منطقه دارخوین تشکیل شده بود – و بعداً در میان رزمنگان اسلام به خط شیر معروف شد – منصوب گشت. خطى که نه ماه در برابر مزدوران عراقى دفاع جانانه‌اى را انجام داد و دلاورانى قدرتمند را تربیت کرد. یگان او در عملیات بیت‌المقدس جزء اولین لشگرهایى بودند که از رود کارون عبور کردند و به جاده اهواز خرمشهر رسیدند و در آزادسازى خرمشهر نیز سهم بسزایى داشت. از آن پس در عملیات هاى مختلف همچون رمضان، والفجر ۴ و خیبر در سمت فرماندهى لشکر 14 به همراه رزمندگان دلاور آن لشکر، رشادت هاى بسیارى از خود نشان داد. در عملیات خیبر که توأم با صدمات و مشقّات زیادى بود دشمن، منطقه را با انواع و اقسام جنگ‌افزارها و بمب‌هاى شیمیایى مورد حمله قرار داده بود، اما شهید خرازى هرگز حاضر به عقب‌نشینى و ترک موضع خود نشد، تا اینکه در این عملیات یک دست او در اثر اصابت ترکش، قطع گردید و پیکر زخم خورده او به عقب فرستاده شد. شهید آوینی درباره حاج حسین گفته بود: «آن آستین خالی که با باد، این سو و آن سو می‌شود، نشان مردانگی است. گاهی باد باید فقط به افتخار حسین خرازی بوزد تا نامردهای روزگار رسوا شوند.»

  • امام خامنه ای در مورد شهید خرازی می‌فرمایند: «او سردار رشید اسلام و پرچمدار جهاد و شهادت بود که با ذخیره‌ای از ایمان و تقوا و جهاد و تلاش شبانه‌روزی برای خدا و نبرد بی‌امان با دشمنان اسلام، در آسمان شهادت پرواز کرد و بر آستان رحمت الهی فرود آمد و به لقاءا... پیوست.»

  • فرازی از وصیت نامه شهید خرازی:

«از مردم می‌خواهم که پشتیبان ولایت فقیه باشند، راه شهدای ما راه حق است، اول می‌خواهم که آنها مرا بخشیده و شفاعت مرا در روز جزا کنند و از خدا می‌خواهم که ادامه‌دهنده راه آنها باشم. آنهایی که با بودنشان و زندگی‌شان به ما درس ایثار دادند. با جهادشان درس مقاومت و با رفتنشان درس عشق به ما آموختند. از مسئولین عزیز و مردم حزب‌اللهی می‌خواهم که در مقابل آن افرادی که نتوانستند از طریق عقیده، مردم را از انقلاب دور و منحرف کنند و الآن در کشور دست به مبارزه دیگری از طریق اشاعه فساد و فحشا و بی‌حجابی زده‌اند، در مقابل آنها ایستادگی کنید و با جدیّت هر چه تمام تر، جلوی این فسادها را بگیرید.»


  • احکام شرعی:

خرید و فروش «جنس خارجی»!

سؤال: آیا فقط خرید جنس خارجی، اشکال دارد؟ یعنی آیا فروش جنس خارجی در مغازه، بلااشکال است؟

 

جواب: «آن چیزی که توصیه‌ی حضرت آقا بوده این است که افراد سعی کنند کالاهای ساخت داخل را استفاده کنند. اینکه شما می‌گویید من کالای خارجی را بفروشم، خب شما کالای خارجی را از کجا آورده‌اید؟ حتماً خریده‌اید دیگر. پس با این کار خود از آن توصیه‌ی خرید کالای ایرانی، تخطی کرده‌اید. بنابراین به طور کلی، استفاده از کالاهای داخلی توصیه‌ی حضرت آقا بوده است، حالا ممکن است در قالب خرید و فروش باشد یا در قالب استعمال؛ مثلاً فرد لباسی را می‌پوشد یا وسیله‌‌ی نقلیه‌ای را سوار می‌شود و امثال اینها.»

منبع: پاسخ به سؤالات شرعی توسط حجت الإسلام فلاح زاده، مطابق با فتاوای امام خامنه ای در سایت Khamenei.ir

  • حدیث هفته:

 

امام رضا (علیه السلام):

«کسى که گِره از کار مؤمنى بگشاید و شادش کند، خداوند هم در روز قیامت، کارِ بسته او را مى گشاید.»

اصول کافى، ج2، ص200


  • پرسش و پاسخ:

 

سؤال: قدرت خدا بیشتر است یا قدرت آمریکا ؟

پاسخ:  توحیدش می‌لنگد، هرکس که تصور می کند آمریکا ابرقدرت است!

«امروز شما در همان صفی قرار دارید که یک روز موسی، یک روز ابراهیم، یک روز پیغمبر، یک روز عمّار، یک روز امیرالمؤمنین در آن صف قرار داشتند. اگر صف خودمان را نشناسیم، اشتباه می کنیم؛ اگر صف دشمن را نشناسیم، اشتباه می کنیم. جناب عمّار در جنگ صفّین دید یک عدّه‌ای از افراد لشکر کأنّه مضطربند، متحیّرند،‌ جهت کار و هدف کار را درست تشخیص نمی دهند؛ احساس وظیفه کرد. عمّار، زبان گویای امیرالمؤمنین است؛ آمد در مقابل این جمعیّت ایستاد، گفت: این پرچم جبهه‌ی مقابل -پرچم بنی‌امیّه- را می‌بینید؟ همین پرچم را ما در جنگ بدر و در جنگ اُحد در مقابل خودمان داشتیم؛ این همان پرچم است.

  • بنده عرض می کنم امروز هم آن پرچمی که در منطقه‌ی آسیا، در مناطق اروپا و آمریکا، در هر نقطه‌ی از عالم در مقابل انقلاب ایستاده، همان پرچم است؛ همان پرچمی است که در مقابل ابراهیم و موسی و عیسی برافراشته شده بود. آنها نابود شدند و موسی و عیسی و ابراهیم زنده‌اند. علّت زنده بودنِ آنها هم این است که خدای متعال به حضرت موسی فرمود: اِنَّنی مَعَکُما اَسمَعُ وَاَرى؛ نترسید، نترسید، واهمه نکنید، دچار اشتباه در محاسبه نشوید، خدا با شماست. فرمود: اِنَّنی مَعَکُما. دو نفر انسان غیرمسلّح در مقابل جمعیّت عظیم نیروی فرعونی، علی‌الظّاهر هیچ چیزی نیستند، امّا در باطن همه‌ی قدرت متعلّق به اینهاست، چون قدرت متعلّق به خداست و خدا می گوید من با شما هستم: اِنَّنی مَعَکُما اَسمَعُ وَاَرى؛ می بینم، می‌شنوم، می دانم چه اتّفاقی دارد می‌افتد. مسأله‌ی ما این است. آن کسی که باور ندارد، نگاه کند به این چهل سال.

  •  در این چهل سال، دشمنان ما که مرکز قدرت مادّی دنیا بودند، با همه‌ی وجود آمدند در مقابل این انقلاب و این حرکت ایستادند و ضربه زدند و همه‌ی تلاششان را به کار گرفتند. واقعاً همه‌ی تلاششان را و هر کاری می توانستند کردند. حالا بعد از چهل سال، آنها ضعیف‌تر از روز اوّلند، ما قوی‌تر از روز اوّلیم. این نشان‌دهنده‌ی این است که «اِنَّنی مَعَکُما»، خدای متعال با ماست، «اَسمَعُ وَاَرى»؛ امّا یک شرط دارد: شما با خدا باشید: اِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم وَ یُثَبِّت اَقدامَکُم. این درس را امام بزرگوار به ما داد، ماها هم درست نمی فهمیدیم، ماها هم آن روز درست عمق مسأله را نمی فهمیدیم، آن بزرگوار خوب می فهمید؛ می گفت با خدا باشید، و خودش با خدا بود.» امام خامنه ای، 7/12/1397
  • مقاومت 40 ساله در برابر رژیم استکباری آمریکا، این برکت بزرگ را برای ما داشت که به قدرت لایزال الهی برگردیم و همه چیز را در قدرت های مادی و پوشالین و فانی نبینیم. اگر در این 40 سال به قدرت الهی تکیه نداشتیم، قطعاً انقلاب به 40 سالگی خود نمی رسید. تکیه مردم ایران به خداوند موجب شد که امروز ایران تبدیل به یک ابرقدرت شده و آمریکا رو به افول است و برای حفظ خود از فروپاشی، آخرین تلاش ها می کند. البته همچنان معدودی کوته فکر و ساده اندیش هستند که آمریکا را ابرقدرت می دانند! اما به زودی از خواب غفلت بیدار خواهندشد و همانطور که حدود 30 سال پیش، فروپاشی رژیم کمونیستی شوروی (بلوک شرق) را دیدند، فروپاشی رژیم استکباری آمریکا (بلوک غرب) را هم خواهنددید، جهانی شدنِ انقلاب اسلامی و تشکیل تمدّن نوین اسلامی را هم همگان به چشم خواهنددید. اندکی صبر، سحر نزدیک است ...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ فروردين ۹۸ ، ۲۰:۰۲
عمار