نشریه حقیقت

جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی جنوب شرق استان تهران

نشریه حقیقت

جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی جنوب شرق استان تهران

۱۶ فروردين ۹۸ ، ۰۰:۵۵

کدام تفکر چاره ی مشکلات کشور است؟

·        یادداشت هفته:

 

کدام تفکر، چاره‌ی مشکلات کشور است؟

سرانجام این دو تفکر را ببینید

پیروزی هایمان محصول «تفکر انقلابی و مقاومت»، و شکست هایمان محصول «تفکر غربگرایی و سازش» بوده است

 

·  ثمره تفکر مقاومت

سردار سرلشکر قاسم سلیمانی اولین فرماندهی است که پس از انقلاب اسلامی، مفتخر به دریافت نشان عالی ذوالفقار شده است. فرمانده معظّم کل قوا حضرت امام خامنه ای در مراسم اعطای این نشان به سردار سلیمانی فرمودند: «آنچه در برابر مجاهدت در راه خدا وجود دارد و خدای متعال در مقابل تقدیم کردن و روی دست گرفتن جان و مال در راه خدا قرار داده، بهشت است، رضای خداست... الحمدلله همه‌ی شماها این مجاهدت ها را کردید، تلاش کردید. الحمدلله خدای متعال به این برادر بسیار عزیزمان -آقای سلیمانی- هم توفیق داده. ایشان بارها، بارها، بارها جان خودشان را در معرض تهاجم دشمن قرار داده‌اند، در راه خدا، برای خدا و مخلصاً لِلّه؛ و مجاهدت کرده‌اند. إن‌شاءا... خدای متعال به ایشان اجر بدهد و تفضّل کند و زندگی ایشان را با سعادت، و عاقبت ایشان را با شهادت قرار بدهد، البتّه نه حالا. هنوز سال ها جمهوری اسلامی با ایشان کار دارد. امّا بالأخره آخرش إن‌شاءا... شهادت باشد.»

سردار قاسم سلیمانی به نیت تحقق امر رهبرش، برای آزادی و رهایی مردم مظلوم منطقه از چنگال تروریست های تکفیری و صهیونیستی، و نابودی داعش در این منطقه، قدم در وادی خطر گذاشت و بارها تا مرز شهادت پیش رفت؛ به خنده ها و وعده های دشمن توجهی نکرد و مالک اشتروار به جبهه ی دشمنان اسلام و انقلاب تاخت. ثمره ی مجاهدت های سردار و همرزمانش، نابودی داعش و تبعاً رهایی سوریه و عراق و سایر کشورهای منطقه بود. لذا سردار سلیمانی نماد جریانی است که "تفکر مقاومت" را سرلوحه خود قرار داد و در همه ی جبهه ها و عرصه هایی که حضور داشته، پیروزی و کامیابی عزّتمندانه را برای ملّت ایران به ارمغان آورده است. امنیت امروز ایران در منطقه ی پرآشوب غرب آسیا، محصول "تفکر مقاومت" است.

· ثمره تفکر سازش

اما سه سال پیش در سال 94 پس از آنکه توافق ذلّت‌بار برجام منعقد شد و فعالیت های هسته ای کشورمان تعطیل گردید، آقای محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه به همراه 9 نفر دیگر از جمله اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای مفتخر به دریافت نشان دولتی لیاقت، مدیریت و شجاعت از سوی رئیس جمهور روحانی شدند و مجموعاً 750 سکه بهار آزادی از خزانه دولت (بیت المال) دریافت کردند. بابت چه کاری؟

قرار بود این آقایان بروند مذاکره کنند تا بنا به وعده ی آقای حسن روحانی، "همه ی تحریم ها در روز اجرای توافق، لغو شود". اما نتیجه چه شد؟ حضرات تدبیروامید پس از دو سال مذاکره با آمریکا و اروپا و عبور از خط قرمزها، به نیت اینکه کرسی های مجلس در انتخابات سال 94 را کسب کنند و در انتخابات ریاست جمهوری 96، حرف برای گفتن و وعده دادن داشته باشند، بی توجه به مصالح کشور و نظام و منویات رهبر حکیم انقلاب، تن به انعقاد توافق برجام دادند. اکنون سه سال از این توافق گذشته، آمریکا از برجام خروج کرده، هیچ تحریمی لغو نشده، تحریم های جدید هم وضع شد، تورم به طرز وحشتناک و بی سابقه ای افزایش یافته، بیکاری رشد کرده، قیمت ارز و سکه، به طور نجومی افزایش یافته، و در نتیجه، ارمغان برجام برای مردم ایران، مشکلات اقتصادی و معیشتی بی سابقه بوده است. رهبر انقلاب هم فرمودند "برجام هیچ دردی از اقتصاد کشورمان را دوا نکرد"! لذا وضع امروز اقتصاد کشور، محصول "تفکر سازش" است.

·  مردم باید مطالبه کنند

اینک تجربه ها به وضوح نشان می دهد هر زمان که ما به تفکر انقلابی و مقاومت روی آوردیم و روی پای خودمان ایستادیم، پیروزی از آن ما بود، هر زمان که به تفکر سازش و غربگرایی روی آوردیم و دست به سوی بیگانه دراز کردیم، همواره شکست خورده ایم و مشکلاتمان مضاعف شده است. پس برای حل مشکلات امروز کشورمان، این ما مردم هستیم که باید تفکر انقلابی و مقاومت را از مسئولین مطالبه کنیم.


 

·  یادداشت دوم:

 

رشد معنویت و اخلاق در فضای عمومی جامعه، از «برکات انقلاب اسلامی» است

حضور گسترده جوان ها در اعتکاف، زیارت، اردوهای جهادی، راهیان نور و... ، معجزه‌ی انقلاب است

 

بعضی افراد در تحلیل وضعیت جوانان امروز جامعه ایران اسلامی، وقتی چند مورد جوان های با پوشش ها و تیپ های خاص را می بینند، تصور می کنند این جوان ها رابطه ای با معنویت و دین ندارند! چنین تحلیلی ناشی از سطحی‌نگری و مشاهده ی ناقصِ پدیده هاست. اتفاقاً جوان های امروز –چه جوان های مؤمن انقلابی، و چه آنها که اصطلاحاً سوسول خوانده می شوند- نسبت به گذشته بسیاری معنوی ترند و گرایش بیشتری به دین و مذهب دارند، ولو اینکه ظاهرشان غلط انداز باشد. ایام البیض ماه مبارک رجب در پیش است و مثل هرسال، شاهد خواهیم بود که خیل جوانان به سوی اعتکاف می شتابند. اینها از برکات انقلاب است. رهبر انقلاب در "بیانیه گام دوم انقلاب" در تبیین برکات انقلاب به افزایش چشمگیر معنویت و اخلاق در فضای عمومی جامعه اشاره کردند و فرمودند:

·        «انقلاب اسلامی ایران، عیار معنویّت و اخلاق را در فضای عمومی جامعه به گونه‌ای چشمگیر افزایش داد. این پدیده‌ی مبارک را رفتار و منش حضرت امام خمینی در طول دوران مبارزه و پس ‌از پیروزی انقلاب، بیش ‌از هر چیز رواج داد؛ آن انسان معنوی و عارف و وارسته از پیرایه‌های مادّی، در رأس کشوری قرار گرفت که مایه‌های ایمان مردمش بسی ریشه‌دار و عمیق بود. هرچند دست تطاول تبلیغات مروّج فساد و بی‌بندوباری در طول دوران پهلوی‌ها به آن ضربه‌های سخت زده و لجنزاری از آلودگی اخلاقی غربی را به درون زندگی مردم متوسّط و بخصوص جوانان کشانده بود، ولی رویکرد دینی و اخلاقی در جمهوری اسلامی، دل های مستعد و نورانی بویژه جوانان را مجذوب کرد و فضا به سود دین و اخلاق دگرگون شد. مجاهدت های جوانان در میدان های سخت از جمله دفاع مقدّس، با ذکر و دعا و روحیه‌ی برادری و ایثار همراه شد و ماجراهای صدر اسلام را زنده و نمایان در برابر چشم همه نهاد. پدران و مادران و همسران با احساس وظیفه‌ی دینی از عزیزان خود که به جبهه‌های گوناگون جهاد می‌شتافتند، دل کندند و سپس، آنگاه که با پیکر خون‌آلود یا جسم آسیب‌دیده‌ی آنان روبه‌رو شدند، مصیبت را با شکر همراه کردند.

·        مساجد و فضاهای دینی، رونقی بی‌سابقه گرفت. صف نوبت برای اعتکاف از هزاران جوان و استاد و دانشجو و زن و مرد و صف نوبت برای اردوهای جهادی و جهاد سازندگی و بسیج سازندگی از هزاران جوان داوطلب و فداکار آکنده شد. نماز و حج و روزه‌داری و پیاده‌روی زیارت و مراسم گوناگون دینی و انفاقات و صدقات واجب و مستحب در همه‌جا بویژه میان جوانان رونق یافت و تا امروز، روزبه‌روز بیشتر و باکیفیّت‌تر شده است. و اینها همه در دورانی اتّفاق افتاده که سقوط اخلاقی روزافزون غرب و پیروانش و تبلیغات پُرحجم آنان برای کشاندن مرد و زن به لجنزارهای فساد، اخلاق و معنویّت را در بخش های عمده‌ی عالَم منزوی کرده است؛ و این معجزه‌ای دیگر از انقلاب و نظام اسلامی فعّال و پیشرو است.» فرازی از بیانیه گام دوم انقلاب، 22/11/97

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۱/۱۶
عمار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی