نشریه حقیقت

جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی جنوب شرق استان تهران

نشریه حقیقت

جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی جنوب شرق استان تهران

۱۴ فروردين ۹۸ ، ۲۱:۰۱

وضعیت کنونی اقتصاد


 

·          یادداشت هفته:

وضعیت کنونی اقتصاد، ثمره ی دل بستن به آمریکا و غربی هاست:

برجام نتوانست مشکل اقتصادی کشور را برطرف کند!

دولت نباید بهبود اقتصاد کشور را به بسته‌ی اروپایی ها موکول کند!

 

پس از خروج آمریکا از برجام در اوایل امسال و دل بستن دولت تدبیروامید به اروپایی ها، قرار بود دولت در یک فرصت حداکثر دو ماهه، مسأله ی ماندن در برجام یا خروج از آن را تعیین تکلیف کند. امروز اما قریب به 10 ماه از آن زمان می گذرد! دولت اقتصاد کشور را این بار به اروپایی های خبیث گره زده است. یعنی یک مسیر غلطی را از سال 92 شروع کرده اند و با اینهمه تجربه های ناکام مذاکره و توافق با آمریکا و غربی ها، قصد اصلاح غلط کاری های خود را ندارند و همچنان به همین صورت می خواهند پیش بروند. رهبر انقلاب در پایان فرصت دوماهه ی دولت در 24/4/1397 در دیدار با هیأت دولت، توصیه هایی جدّی را خطاب به دولتی ها مطرح کردند که محتوای این توصیه ها اینک منتشر شده است. ایشان فرمودند:

«کار را در محدوده‌ی مقدورات کشور با جدیّت دنبال بکنید؛ منتظر این و آن نباشید. ما یک روز مشکل اقتصادی کشور را موکول کردیم به برجام؛ برجام نتوانست مشکل اقتصادی کشور ما را برطرف کند و به ما کمک قابل توجّهی بکند؛ و نتیجه این شد که مردم نسبت به برجام شرطی شدند، که وقتی آن بابا می خواهد از برجام خارج بشود، تا مدّتی که او می گوید خارج می شوم، ما همین‌طور دچار تلاطم در بازار خواهیم بود؛ ما شرطی شده‌ایم دیگر، مردم را ما شرطی کرده‌ایم. حالا هم "بسته‌ی اروپایی"؛ مردم را درباره‌ی بسته‌ی اروپایی شرطی نکنید. البته اروپایی‌ها مجبورند، ناچارند، چشمشان چهارتا! بایستی بگویند چگونه خواهند توانست از منافع ما دفاع کنند -که اسمش همان بسته است- اما این را جزء موضوعات اصلی کشور قرار ندهید؛ بسته‌ی اروپایی بیاید، نیاید.»

·          مشکل کشور را باید در داخل حل کرد

ایشان در ادامه فرمودند: «ما کارهایی در کشور داریم، مقدوراتی در کشور داریم، این مقدورات بایستی تحقّق پیدا کند؛ دنبال این مقدورات بروید؛ گره نزنید بهبود اقتصاد کشور را به چیزی که از اختیار ما خارج است. آنها هم البته در همین زمینه دارند بدجنسی می کنند -البته من نمی خواهم درباره‌ی این بسته‌ی اروپایی و اروپا و مانند اینها وارد بشوم، وَالّا آنجا هم حرف زیاد است- و من به آقای رئیس‌جمهور هم گفتم که اینها همان نوامبری را که از اول گفتند، همان را دارند دنبال می کنند -که تا نوامبر ادامه بدهند- بعد که همه چیز تثبیت شد و تحریم ها جا افتاد، بعد یک چیزکی مثلاً بدهند یا ندهند. دنبال این هستند و این، خباثت اینها است. در روزنامه خواندم که ترامپ گفته که من می خواستم به ترزا مِی سفارش کنم راجع به سخت‌گیری نسبت به ایران! او به من سفارش کرد درباره‌ی سخت‌گیری راجع به ایران! اینها اینجور هستند دیگر. آن وقت تلفن می زند به آقای دکتر روحانی و اظهار ارادت و اخلاص هم به ایشان می کند. اینها را بایستی این جوری و با این چشم نگاه کرد؛ اینها خیلی بدند. بنده یک سینه حرف دارم در زمینه‌ی اروپایی‌ها ــ نه به خاطر سیاست های امروزشان‌ ــ به خاطر ذات خبیثی که حکومت های اروپایی در طول این چند قرن از خودشان نشان داده‌اند؛ خیلی حرف گفتنی اینجا زیاد است، نمی خواهیم حالا وارد آن مسائل بشویم. به هر حال، اقتصاد کشور را به بسته‌ی اروپایی موکول نکنید. بیاییم کارهایی ما داریم در داخل کشور، اینها را باید انجام بدهیم. آنها هم البته بایستی حتماً آن کار خودشان را بکنند، منتها ما مشکلاتمان را به آن بسته موکول نکنیم.» 24/4/1397

·          نگاه دولت همچنان به آن سوی مرزهاست!

اینی که می بینید در یکی دوسال اخیر، اتفاق مثبتی در اقتصاد کشور نمی افتد و اوضاع قیمت ها و بیکاری و معیشت مردم، بدتر می شود، به خاطر این است که دولت جناب روحانی همچنان دل به آن سوی مرزها بسته است، به غربی های دغل و مکّار! متأسفانه از سال 92 تاکنون، شیوه مدیریت کشور توسط دولت به همین صورت بوده است و تا زمانی که این رویکرد اصلاح نشود و نگاه دولت به ظرفیت های داخلی کشور و اجرای حقیقی اقتصاد مقاومتی برنگردد، اوضاع اقتصادی همین خواهدبود.

 

·   

·      یادداشت دوم:

 

اِشراف دستگاه مقتدر اطلاعاتی ایران، به همه نشان داد که:

دشمنان جمهوری اسلامی، بیش از حدّ تصور، «خوار و احمق و ضعیف» هستند

 

مستند "ایستگاه پایانی دروغ"، هیمنه ی پوشالین و پشمکی رسانه های ضدّ انقلاب را به همگان نشان داد. اکنون به برکت مجاهدت های خاموش سربازان گمنام امام زمان(عج)، به همه ی انسان های عاقل و فهیم، اثبات شده که پشت این کانال های تلگرامی معاند امثال آمدنیوز و ... مُشتی اراذل و اوباش و حرام لقمه و وطن فروش نشسته اند که پول می گیرند تا علیه ملّت ایران و نظام جمهوری اسلامی، دروغ پراکنی کنند. ضربه ای که دستگاه امنیتی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی با پخش این مستند به اپوزیسیون و ضدّ انقلاب وارد کرد، نشان داد که جمهوری اسلامی در عرصه جنگ رسانه ای هم بر دشمن غلبه می کند و دست برتر را دارد.

·      "مهدی محمدی" تحلیلگر سیاسی و اقتصادی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش در رابطه با این مستند نوشت:

·      «"ایستگاه پایانی دروغ" بسیار بیشتر از یک مستند است. این مستند به دوستان می‌گوید اوضاع بسیار تحت کنترل‌تر از چیزی است که می‌پندارند و به دشمن می‌گوید مدت هاست کنترل می‌شوند بدون اینکه خود بفهمند. ایستگاه پایانی دروغ، پایانی است بر توهم اینکه اپوزیسیون خارج از کشور، آلترناتیو جمهوری اسلامی است و آغازی است بر دلهره ی بی‌پایان درون اپوزیسیون تا دریابند هرکدام و تا کجا ملعبه دست جمهوری اسلامی هستند. این مستند می‌گوید اپوزیسیون آب بینی خود را هم نمی‌تواند بالا بکشد، چه رسد به اینکه در ایران براندازی کند.

·      ایستگاه پایانی دروغ می‌گوید نه فقط اپوزیسیون بلکه ترامپ و بولتون و پمپئو و سرویس‌های اطلاعاتی عریض و طویل آنها هم سر کار هستند و رسماً دارند پول مالیات دهندگان اروپایی و آمریکایی را در حلقوم یک مشت دیوانه می‌ریزند. این مستند می‌گوید جمهوری اسلامی بسیار قدرتمند است، حتی در ذهن کینه توز‌ترین دشمنانش و اپوزیسیون بسیار ضعیف و زبون است، حتی در ذهن نزدیک‌ترین دوستان و همکاران خودش. ایستگاه پایانی دروغ صرفاً یک آغاز است برای پایانی دردناک.

·      توهم براندازی، اپوزیسیون و سرویس‌های اطلاعاتی پشتیبان آن را در معرض گوشمالی جمهوری اسلامی قرار داد. البته گوشمالی‌هایی هم هست که از تلویزیون نمی‌شود پخش کرد. آدرس آنها را باید از نتانیاهو و مایک دی آندریا بپرسند.»

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۱/۱۴
عمار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی